مشکلی به مشکلات اصناف اضافه شد؛ اصناف هم جراحی شدند

اقتصاد100- اسماعیل کاظمی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در جریان برگزاری سومین اجلاس اتاق اصناف تهران با حضور وزیر کشور، استاندار تهران، روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان تهران، روسای اتحادیه های صنفی و تعدادی از مسئولان ملی و استانی بر جراحی سامانه صدور مجوز کسب و کار تاکید کرد.

مشکلی به مشکلات اصناف اضافه شد؛ اصناف هم جراحی شدند

به گزارش گروه کسب و کار ، اسماعیل کاظمی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تصریح کرد: اگر بنا بر ایجاد تسهیل جهت صدور پروانه کسب است باید حاکمین و مسئولان ذیربط آنچه را که می خواهند بر اساس دستورالعمل مورد نظر احضاء کنند، به صورت کامل و شفاف ابلاغ کنند و گرنه با فرجه و مهلت هایی که احیانا در حاشیه مطرح می شود وضعیتی خوشایندی در آینده اتفاق نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: اگر این موضوع امروز مورد بررسی و اصلاح قرار نگیرد اتفافی مشابه حذف شعاع صنفی در اوایل انقلاب پیش خواهد آمد که در نتیجه آن در حال حاضر تعداد بنگاه های کوچک ما ۳۵ برابر حدود متوسط جهانی می باشد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تصریح کرد: اگر ۴۸ درصد منابع اقتصادی همانند کشورهایی که قیاس می کنیم مانند کره جنوبی در چهار دهه اخیر به بنگاه های کوچک اختصاص می یافت هر کدام از این بنگاه ها اکنون روی پای خود می ایستادند و امروز نگران وضعیت آنها به لحاظ رکود کنونی حاکم بر بازار نبودیم.

کاظمی اظهار کرد: به عنوان یک مسئول صنفی در اتاق اصناف و اتحادیه، یک شهروند و یک صاحب صنف که از جزئیات مسائل مطلع هستم باید این قضیه در اسرع وقت جراحی و بازبینی شود و تصمیم اخذ شده ابلاغ گردد. در این میان اگر رئیس اتحادیه صنفی هم تخلفی داشت طبق قانون باید با آن برخورد شود.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به اقدامات و عملکرد اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف در جریانات اخیر گفت: در جریاناتی که اخیرا در بازار تهران اتفاق افتاد همه دیدندچگونه روسای اتاق های اصناف و روسای اتحادیه های صنفی دوشادوش نیروی های امنینی برای تامین آرامش و امنیت بازار ایفای وظیفه کردند اکنون که با استناد به اعلام هیئت مقررات زدایی مقرر به شکل گیری سامانه صدور مجوز کسب و کار شده است باید اعلام کنم این اقدام نیاز به جراحی و تجدید نظر دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما