صرفه جویی در مصرف آب با سردوش هوشمند

اقتصاد100- با توجه به خشکسالی و کم آبی در دنیا، محققان حوزه فناوری های جدید لوازم منزل به دنبال راهی برای کاهش مصرف آب هستند.

صرفه جویی در مصرف آب با سردوش هوشمند

به گزارش گروه لوازم خانگی، یکی از بخش های خانه که بیشترین میزان آب در آن هدر می رود،حمام است. به همین دلیل هم  یک استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو به نام Oasense، سر دوش فناورانه و هوشمند Reva  را طراحی کرده که می تواند دراین زمینه بسیار موفق عمل کند.بسیاری از افراد عادت دارند در تمام مدتی که در حمام هستند، دوش آب را باز بگذارند ولی مطمئنا هر ثانیه که زیر دوش هستید به نیروی کامل آب نیاز ندارید. با این حال شاید برای شما کم وزیاد کردن مداوم جریان آب چندان راحت نباشد به همین دلیل هم اجازه می دهید تا آب هدر رود. اینجاست که سر دوش هوشمند Reva وارد می شود و به طور خودکار جریان آب را تا حدود 85٪ کاهش می دهد به این معنا که هروقت تشخیص دهد کاربر مستقیماً زیر دوش نایستاده، جریان آب را کم یا قطع می کند. ایوان اشنایدر یکی از بنیانگذاران استارتاپ Oasense ، وقتی در تلاش بود راه‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف آب در طول خشکسالی کالیفرنیا بیابد، این سردوش فوق العاده را اختراع کرد تا از مصرف آب در خانه بکاهد.

او متوجه شد که وقتی افراد زیر دوش هستند، هنگام انجام کارهایی مانند شامپو یا صابون زدن، به جریان کمی از آب نیاز دارند ولی به آن توجه نمی کنند.Reva را می توان روی هر بازوی دوش استانداردی نصب کرد و جالب است بدانید که انرژی الکتریکی آن توسط یک ژنراتور هیدروتوربین داخلی تامین می شود که توسط آب جاری چرخیده و به یک باتری یکپارچه متصل می شود.زمانی که کاربر می خواهد شروع به دوش گرفتن کند، فقط شیرها را تا دمای دلخواه می چرخاند. Reva ابتدا آب را با سرعت 100% جریان می دهد که 1.8 گالن (6.8 لیتر) در دقیقه است.

وقتی سنسور دمای دستگاه تشخیص داد که تمام آب سرد باقیمانده از لوله ها تخلیه شده و دمای جدید انتخاب شده است، جریان را به حدود 0.3 گالن (1.1 لیتر) در دقیقه کاهش می دهد که این رقم تقریباً 15 درصد حداکثر جریان آب است.هنگامی که کاربر زیر دوش می ایستد، مجموعه‌ای از حسگرهای مادون قرمز موجود در Reva ، وی را زیر سر دوش تشخیص می‌دهند و فشار آب را در مواقع ضروری تا 100درصد برمی‌گردانند.

همچنین هر زمان که کاربر برای برداشتن شامپو و... از دوش فاصله بگیرد جریان آب به طور موقت به 15درصد کاهش می یابد. این سردوش هیچ دوربینی را در خود جای نداده و هیچ داده ای را نیز به اینترنت منتقل نمی کند. بنابراین نیازی نیست کاربران نگران نقض حریم خصوصی خود باشند.همچنین کاربر می تواند در صورت تمایل با فشار دادن یک دکمه در بالای Reva، خروجی آب را به صد در صد بازگرداند. در استفاده بعدی هم حالت تنظیم جریان آب سردوش به مدل پیش فرض برمی گردد.طبق اعلام این استارتاپ، کاربران با استفاده از این سردوش 350دلاری، تا 50درصد صرفه جویی در مصرف آب را گزارش داده اند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما