واکنش جنجالی مهدی چمران به پارتی‌بازی یک عضو شورای شهر

ماجرای حقوق نجومی دختر دهه هشتادی در شورای شهر تهران چیست ؟!

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه دختر دهه هشتادی یکی از اعضای شورای شهر تهران حقوق ۳۳ میلیونی از شورا دریافت می کند گفت: افراد باید بر اساس تحصیلات، جایگاه حقوق بگیرند شاید این فرد باید پست هم داشته باشد اما اگر شرایط دریافت پست را نداشته باشد، پست داده نمی‌شود اما افرادی که مسؤول دفتر هستند حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت کنند.

 ماجرای حقوق نجومی دختر دهه هشتادی در شورای شهر تهران چیست ؟!

چمران تصریح کرد: کسی که عضو شورای شهر می‌شود می‌توانند رییس دفترش را با خودش بیاورد. این عضو شورا هم دخترش را برای این کار با خود به شورای شهر آورد.

وی افزود: به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاهش بالاتر از یک کارمند است اما براساس تصمیمات گرفته شده فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می‌شود و براساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.  چمران گفت: وقتی خبر حقوق ۳۳ میلیونی این خانم جوان را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند این فرد حقوق معوقه داشته  و به همین دلیل این میزان حقوق را دریافت کرده است، حالا اینکه چرا این فرد حقوق معوقه داشته باید بررسی شود.

در این زمینه همچنین نوشته است:

چند روزی است که فیش حقوقی ۲۶ میلیون تومانی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران منتشر شده است، فیشی که نشان می‌دهد یک دهه هشتادی با کار در دفتر مادر خود پس از کسر کسورات ماهیانه ۲۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

مبلغ خالص پرداختی حقوقی که در این فیش آمده نشان می‌دهد صاحب آن در ماه آذر مبلغ ۲۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان دریافت کرده است، دریافتی که تحت عنوان کار در دبیرخانه شورای شهر تهران اما با کار در دفتر مادر وی پرداخت می‌شود.

اما با مشاهده فیش حقوقی این دختر جوان می‌توان متوجه شد که نواقص بسیار زیادی در آن وجود دارد و مواردی که در فیش حقوقی وی نوشته شده با میزان عملکردش در تناقض است.

بر اساس آنچه که در این فیش آمده است این خانم مدت ۶ روز تعطیل کار داشته است اما در ماه آبان هیچ روز تعطیلی جز ۴ جمعه وجود نداشته و ۲ روز تعطیل کار اضافه‌تر در فیش او نوشته شده است.(که البته می‌تواند مربوط به ۲ روز کار در روزهای پنجشنبه باشد.)

همچنین بر اساس فیش حقوقی صادره ۱۵۰ ساعت اضافه کار برای دارنده فیش لحاظ شده است، اگر بخواهیم میزان اضافه کار یک کارمند را محاسبه کنیم و ساعت کار را مطابق با قانون در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که این میزان اضافه کاری که در فیش حقوقی آمده حاکی از آن است که صاحب آن تمامی ۵ شنبه‌های ماه را به مدت ۸ ساعت سرکار رفته است و مابقی روزها نیز حداقل ۵ ساعت بیشتر و پس از ساعت اداری یعنی تا ساعت ۲۱ در حال کار بوده است.

با همین محاسبه اضافه کاری که در فیش حقوقی دختر رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران لحاظ شده است، مبلغ ۸ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان تحت عنوان اضافه کاری و مبلغ ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان تحت عنوان تعطیل کاری به وی پرداخت شده است.

اما نکته حائز اهمیت این است که محل خدمت صاحب این فیش حقوقی نجومی، دبیرخانه شورای شهر تهران ذکر شده است اما دبیرخانه در روزهای تعطیل هیچ فعالیتی ندارد و لذا برای آن نباید اضافه کاری و تعطیل کار لحاظ شود.

پاداش میلیونی و رتبه بالای

همچنین نکته جالب این است که دارنده فیش مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از کارفرمای خویش یعنی مادرش پاداش دریافت کرده است. در فیش حقوقی این خانم علاوه بر پاداش، بهره‌وری و مزد گروه نیز لحاظ شده است؛ بر اساس آنچه در فیش حقوقی ذکر شده مبلغ ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان تحت عنوان بهره‌وری و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تحت عنوان مزد گروه برای یک ماه به این خانم پرداخت شده و این به معنای آن است که برای دارنده فیش رتبه بالای کارمندی نیز در نظر گرفته شده است.

بررسی این فیش حقوقی نشان می‌دهد جمع پرداخت‌ها در یک ماه به دختر نرگس معدنی پور مبلغ ۳۳ میلیون و ۹۸ هزار تومان بوده که با جمع کسورات خالص پرداختی وی به ۲۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده است.

نکته قابل توجه این است که دارنده این فیش حقوقی که ریاست دفتر مادر خود را برعهده دارد متولد دهه ۸۰ است و بر این اساس نمی‌تواند دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد تا بتواند حقوق بیشتری دریافت کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ssss ارسالی در

    چه خبرههههه. دستمزد ما با اینا زمین تا آسمون فرق میکنه. رییس دفتر 20 ساله اینقدر میگیره ببین عضو شورا چقدر میگیره.
    در ضمن نیازی نیست اینقدر دقیق حساب کتاب کنید که اضافه کاری ها نشون میده که فیش حقوقی جعلیه. وقتی رئیس بنویسه فلان ساعت اضافه کاری منظور بشه میشه. با تعطیلی و 5شنبه هم کاری ندارن.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام جناب چمران می فرمایند ایشان از کارمند معمولی بالاتر هستند .چقدر بالاتر حقوق کارمند معمولی چقدر است ایشان مجرد و تازه کار حقوق یک کارمند معمولی با شرایط ایشان چقدر است که ایشان اینقدر حقوق می گیرند .به اندازه یک هیئت علمی تمام وقت .خب اگر این رانت نیست پس چیست آیا اگر ایشان یک نفر دیگر را می آوردند مانند فرزند خود به ایشان حقوق می دادند. جالب که آقا چمران تا حالا خبر نداشتن این هم از عجایب هست و....

.

اخبار سلامت

سینما در سینما