پشت پرده غیب شدن ناگهانی تاکسی ها در تهران / علت این غیبت چیست ؟!

یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می گوید از80 هزار تاکسی تهران حدود 40 تا 45 هزار تاکسی فعال است .

پشت پرده غیب شدن ناگهانی تاکسی ها در تهران / علت این غیبت چیست ؟!

تهران یکی از بزرگ ترین ناوگان تاکسیرانی دنیا را دارد،بیش از 78 هزار تاکسی. این روزهاکند شدن روند نوسازی تاکسی های فرسوده بسیاری ازتاکسی های پایتخت را زمین گیر کرده، هفته گذشته شهردار تهران برنامه های خود در حوزه حمل و نقل عمومی را به شورا ارائه کرد . بخشی از این برنامه در حوزه تاکسیرانی بود .

علی اصغر قائمی در این خصوص توضیح داد: ‌در حوزه تاکسیرانی قول هایی که داده شد در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده بود توافقاتی با وزارت کشوردرخصوص تامین قابل توجهی ون شده است .

وی ادامه داد:این که از این میزان ون چه تعداد امسال وارد ناوگان می شود چه تعداد مربوط به سال های آینده است مشخص نیست وباید جزییات برنامه به شورا ارائه شود .

قائمی درخصوص این که پیشنهاد شده خودروی ساینا به عنوان تاکسی های جدید پایتخت مورد استفاده قرار گیرند هم توضیح داد :‌این موضوع از سوی شهرداری مطرح شد اما قرار شد در کمیسیون حمل و نقل دوباره مورد بررسی قرار گیرد . دو انتقاد مهم برای استفاده این خودرو به عنوان تاکسی مطرح شد،نخست این که این خودرو کوچک است و دیگر استانداردهای فنی این خودرو است. برای جبران کمبودهایی که در ناوگان تاکسیرانی داریم و جایگزینی تاکسی ها فرسوده راهکارهای متفاوتی وجود دارد که قابل بررسی است .

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: بخشی از تاکسی‌های ثبت‌شده‌ خدمت تاکسیرانی در شهر ارائه نمی‌دهند. ما اسما حدود 80 هزار تاکسی رجیسترشده داریم. نقل قول‌های جسته گریخته و پراکنده و غیررسمی از 30 هزار تاکسی فعال وبرخی از آمارها نیز از 40 هزار تا 50 هزار تاکسی فعال سخن می گویند. یعنی نیمی از ناوگان نیست. حالا کجاست؟ بخشی در خدمت ادارات است برخی از این تاکسی ها اصلا در تهران نیستند ، دوستان از محل سوخت گیری این خودروها آنها را رد یابی کرده اند اما برخی از این تاکسی ها اصلا در تهران سوخت گیری نمی کنند ودر تهران نیستند.   دلیل آن چیست؟ سازمان تاکسیرانی باید این موضوع را واکاوی و ریشه‌یابی کند و مشکل را حل کند.

قائمی یادآورشد: تاکسیرانی یک مد حمل و نقلی عمومی جدی در دنیا محسوب نمی‌شود ولاکچری‌تر از حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود.   کرایه‌های تاکسی هم نشان می‌دهد که قابل‌مقایسه با سایر مد های حمل و نقل عمومی  نیست. حالا در صحن شورا یک اعدادی  مصوب می شود که در عمل این اعداد چندان رعایت نمی شود . دو هفته پیش یک بارندگی در تهران بود، من خودم از میرداماد می‌خواستم به خیابان وحدت اسلامی بروم حدود 220 هزار تومان تاکسی‌ها کرایه تعیین می‌کردند به دلیل ترافیک سنگین آن ساعت ناچار بودم این پول را بدهم واقعیت این است که در فکر کسی نمی‌گنجد که بخواهد این اعداد را به‌عنوان کرایه‌ یک تک‌سفر بپردازد.تاکسی‌های اینترنتی نیز  حمل و نقل شخصی محسوب می‌شوند. موضوعات متعددی  در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ؛ کمبود ناوگان، جایگزینی ناوگان، موضوع ون‌هایی که قول داده شده، مسائل رفاهی و خدماتی که به قشر تاکسیرانان باید داده شود تا انگیزه و رغبت برای ادامه خدمت حفظ شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    الباقی در پارکینگ ادارات پارک هستن یا در اجاره آنها و یا متعلق به کارمندان محترم بوده جهت حمل و نقل شخصی!!!!!
    مردم هم در خیابانها در صف و دعا گو

  • ناشناس ارسالی در

    90 درصد تاکسی ها تو اسنپ کار میکنند . یا استخدام شرکت ها و... شده اند . کلا مدیریت کشور ترکیده و صاحب ندارد .

  • بوسجين ارسالی در

    اين تاكسي ها بيشتر توسط افراد برخوردار خريده شده براي استفاده از سوخت و يا رفت وامد راحت افراد پول دار در سطح شهر الان در همسايگي ما در تاكسي هست كه هيچ وقت براي رفت و امد عمومي استفاده نمي شود بيشتر در خدمت امور شخصي افراد است

  • سید ارسالی در

    واقعا چرا این تصمیم گیرنده ها اینقدر احمق تشریف دارند آخه چرا باید خودرو ساینا برای تاکسی پیشنهاد بشه خودروی دنده ای در دنیا منسوخ شده
    به نظر من یک خودروی ژاپنی یا کره ای هیبرید باید برای تاکسی در شهر تهران در نظر گرفت که هم آلایندگی کم تری دارد و هم باعث می شود راننده و سرنشین احساس آرامش و راحتی داشته باشند و اینکه هزینه های درمان را نیز مخصوصا در حوزه اعصاب و روان پایین می آورد همچنین چهره شهر را نیز زیبا می کند و آثار روانی بسیار خوبی برای شهروندان ایجاد می کند. اگر مافیای خودرو بگذارند به راحتی می شود از محل صرفه جویی سوخت و فروش خودروهای ضایعاتی فعلی پول این خودروها را تامین کرد. اگر بلد نیستید من حاضرم این کار را انجام دهم هیچ بودجه ای هم از هیچ نهاد و ارگانی نمی خواهم و تمام تاکسی ها را هم رایگان در اختیار راننگان می گذارم تنها خواسته من این است که پولی که از محل صرفه جویی سوخت به دست می آید به مدت 3 سال به فروشنده خارجی بدهید یعنی چیزی که امروز دود می شود و باعث آلایندگی شهر و مریضی شهروندان می شود.

.

اخبار سلامت

سینما در سینما