با اجرای این قانون دیگر هیچ کس با دلالی ماشین و خانه و طلا پولدار نمی شود

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه حذف سفته‌بازی در بازارها است، گفت: تصویب و اجرای درست طرح مالیات بر عایدی سرمایه جذابیت و خرید و فروش در بازارهای غیر مولد را کاهش داده و جامعه را به سمت تولید می‌برد.

با اجرای این قانون دیگر هیچ کس با دلالی ماشین و خانه و طلا پولدار نمی شود

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100 علی رحمانی در مورد اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه حدود ۲ سال در مجلس مسکوت مانده، اگر قانون شود، چه اثراتی در اقتصاد ایران دارد، اظهار کرد: در شرایط ثبات اقتصادی اجرای چنین طرحی می‌تواند جلوی فعالیت‌های سفته‌بازی و دلالی را بگیرد.

وی تصریح کرد: چراکه نداشتن جذابیت و کاهش سودآور بودن فعالیت‌های سفته‌بازی و دلالی در برخی بازارها موجب می‌شود تا افراد کمتر به سمت آن گرایش پیدا کنند و به سمت بازارهای مولد و بخش‌هایی از جمله تولید بروند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که سودآور بودن بازارهایی ازجمله طلا، مسکن و ارز به دلیل دست به دست شدن و دلالی‌ها سبب شده تا با هدف کسب سودهای بیشتر شاهد کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت‌ها باشیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه بایستی به سمت با ثبات کردن شرایط اقتصادی برویم، گفت: در این صورت شاهد خواهیم بود که وضع چنین مالیات‌هایی تاثیر بسیاری در بازارهای مختلف داشته و علاوه بر ثبات قیمت، دست دلالان را نیز از این بازارها کوتاه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه حذف سفته‌بازی در بازارهای غیرمولد است، بیان کرد: البته این نوع مالیات‌ها در شرایط تورمی می‌تواند هزینه‌ها را بیشتر کند.

انتهای پیام/

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
  • حمید ارسالی در

    کارشناس محترم اقتصادی هیچ اشاره ای به نقش اول و بی بدیل و تاثیر گذار تراز تجاری بین المللی که بدلیل تحریمها نزدیک به صفر شده است ،نکرده اند مضافا اینکه این کار ریشه دلال بازی را هدف قرار نمیدهد ودلالان هرچه بیشتر مالیات بدهند بیشتر به فعالیتهای مضر خود برای جبران ضرر ادامه میدهند. تا تعامل اقتصادی بین المللی در سطح کلان نداشته باشیم این نسخه ها ریشه ای نیست

  • حسین ارسالی در

    چرا کارگر وکارمند بیچاره ماهی 7 یا 8 میلیون درآمد داشته و15% مالیات بده بعد دلال وواسطه گر وسفته باز مالیات جزئی بدهند آیا این عدالت است ؟

  • فرصت ارسالی در

    خیلی پیشنهاد خوبیه چون پول هاشو نو می برند کشور های همسایه اونجا ملک می خرند و اقامت هم می گیرند. خیلی اقتصتد بلدید اول زیرساخت های تولید در کشور را درست کنید بعد داروغه بفرستید مالیات جمع کنه

  • ناشناس ارسالی در

    تا شما بجنبید همه سکه بازها و دلارفروشهای فردوسی وسبزه میذان بدون پرداخت یه قران مالیات ثروتمند شدند رفت از خواب بیدار شید کاسب ومغازه داره بدبخت کمرش زیر مالیات له شد فقط

.

اخبار سلامت

سینما در سینما