اقتصاد 100 گزارش می‌دهد

5 نکته برای سرمایه گذاری در دوران رکود

در شرایط کنونی نشستن و پس اندازکردن پول نقد یا استیبل کوین‌ها مانند بیت کوین به هیچ عنوان غیرمنطقی نیست. زیرا وقتی حرکت صعودی به بازار بازگردد، شما مقدار قابل توجهی منابع جهت سرمایه گذاری روی رمزارزها یا هر بازار پر رونق دیگری خواهید داشت.

5 نکته برای سرمایه گذاری در دوران رکود

به گزارش اقتصاد 100، همانطور که می‌دانیم اقتصاد جهانی با چشم اندازی تیره و تار مواجه است. چشم اندازی که تمایل برای سرمایه گذاری روی دارایی‌های ریسکی مانند  رمزارزها را کاهش داده است. در همین رابطه چند نکته حائز اهمیت برای سرمایه گذاری در شرایط نامساعد بازار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

پس انداز پول نقد

در شرایط کنونی نشستن و پس انداز کردن پول نقد یا استیبل کوین‌ها مانند بیت کوین به هیچ عنوان غیر منطقی نیست. زیرا وقتی حرکت صعودی به بازار بازگردد، شما مقدار قابل توجهی منابع جهت سرمایه گذاری روی رمزارزها یا هر بازار پر رونق دیگری خواهید داشت.

میانگین هزینه دلار (DCA)

آیا تاکنون به واسطه درد مچ دست یا کمر نزد فیزیوتراپیست رفته‌اند؟ شما به دنبال درمان سریع و آسان هستید، اما پزشک در عوض به شما یکسری تمرینات خسته کننده می‌دهد که روزانه آنها را به مدت سه ماه انجام دهید. قاعدتاً میانگین هزینه دلاری معادل سرمایه گذاری آن است.

هرچند چنین موضوعی چندان جذاب نیست، اما با توجه به افق زمانی کافی، شما شانس بسیار بالایی دارید که چنین راهبردی به نفع‌تان کار کند. این روزها ربات‌های خوداری وجود دارند که چنین کاری را برای شما انجام می‌دهند.

این سکسی یا حتی خیلی جالب نیست، اما با توجه به افق زمانی کافی، شانس بسیار بالایی دارد که به نفع شما کار کند. و این روزها، ربات های خودکاری وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند، بنابراین کمک می کند.

البته دو گزینه نخست را می‌توان با یکدیگر ترکیب هم کرد. به عنوان مثال ذخیره 50 درصد استیبل کوین‌ها به امید آغاز روند صعودی بازار و قرار دادن 50 درصد برای نوسان‌گیری یا میانگین قیمت دلار. چنین تاکتیکی امکان قرار گرفتن در معرض بازار را فراهم کرده و می تواند به مقاومت در برابر FOMO (ترس از دست دادن سرمایه یا جا ماندن از بازار صعودی) در هنگام افزایش بازار کمک کند؛ حتی اگر تز کلی شما نزولی باقی بماند.

سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های کارآمد

پس از رسوایی FTX، معامله گران به گزینه های غیرمتمرکز هجوم آورده و فریاد زدند: "کجا می توانیم کوتاه بیاییم؟" بسیاری به سراغ پروتکل هایی مانند GMX و ApeX رفتند که امسال به ترتیب حدود 70 و 50 درصد رشد داشته اند.

همیشه دارایی هایی وجود خواهند داشت که در بازارهای نزولی عملکرد بهتری داشته باشند، اما یافتن آنها نیازمند کار مضاعف است. علاوه بر این طولانی شدن چنین پروسه‌ای در طول یک روند نزولی می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین این استراتژی باید با احتیاط اجرا شود. در واقع سرمایه‌گذارانی که هشیار و با تجربه هستند برای شناسایی یک پروژه خوب و اعمال مدیریت ریسک به بهترین وجه از آن استفاده می‌کنند.

از مشتقات استفاده کنید

استراتژی های زیادی با استفاده از مشتقات و ترکیبی از قراردادها برای اطمینان از سود در بازارهای نزولی و جانبی وجود دارد. به عنوان مثال، استفاده از گزینه‌هایی برای ایجاد «پرداخت خرس» که به شما امکان می‌دهد زمانی که دارایی سقوط می‌کند، با قفل کردن قیمت فروش خوب با نرخ پایین، درآمد کسب کنید.

همچنین استراتژی‌های شبه دلتا خنثی وجود دارد که استخراج‌کنندگان، بازدهی پیشرفته برای بلند و کوتاه کردن هر دو طرف یک استخر نقدینگی از استفاده می‌کنند. این امر قرار گرفتن آنها در معرض نوسان دارایی‌هایی را که در اختیار دارند کاهش می‌دهد تا بتوانند هزینه‌های استخر را جمع‌آوری کرده و در عین حال قرار گرفتن در معرض نزولی خود را کاهش می‌دهند.

بخش سخت ماجرا البته این است که این استراتژی‌ها چندان عملی نمی‌شوند؛ زیرا دستورالعمل‌هایی وجود دارد که به‌راحتی آنلاین در دسترس هستند. اندازه مدیریت و موقعیت می تواند باعث ایجاد یا شکست این نوع معاملات شود. آنها می توانند در بازار نزولی سودآور باشند اما باید با احتیاط استفاده شوند..

جسور و ریسک‌پذیر باشید

اگر مانند الکس هونالد یک کوهنورد آزاد نباشید، بدون تجهیزات ایمنی خوب سعی نمی کنید از هیچ نوع صخره ای بالا بروید. همین امر در مورد سرمایه گذاری در حوزه کریپتو نیز صدق می کند.

شاید بپرسید چه تجهیزات ایمنی؟ یک صندوق اضطراری که به صورت نقدی نگهداری می شود، نقطه شروع خوبی است. باید حدود شش ماه از هزینه های زندگی اولیه را پوشش دهد و نباید برای بازدهی، قرض گرفتن یا سهام استفاده شود.

شما همچنین باید یک صندوق سرمایه گذاری داشته باشید که در شرایط مشابه نگهداری شود (صندوقی با نقدینگی بالا). صندوق غرق شدن به شما آن بافر اضافی پشتیبانی می دهد تا بتوانید صندوق اضطراری خود را بکر نگه دارید و فقط برای موارد اضطراری واقعی از آن استفاده کنید.

به گزارش کوین تلگراف، در نهایت، رکودها سخت هستند، بنابراین به یاد داشته باشید که مراقب سلامت روان خود باشید. اگر نگران پرتفوی خود هستید یا دائماً قیمت را بررسی می کنید، در این صورت سلامتی خود را کاهش می دهید و شانس تصمیم گیری های خوب را در زمان مناسب کاهش می دهید. بنابراین، به بیرون بروید، کامپیوتر را خاموش کرده و سعی کنید خوش بگذرانید. شما باید زندگی خود را خارج از سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری توسعه دهید. اگر این کار را انجام ندهید، وقتی بالاخره موفق شدید آن وقت قرار است چه کاری انجام دهید؟

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما