اختصاصی اقتصاد 100/

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت کالایی که بالا برود پایین نمی آید/ بالا رفتن نرخ ارز نگران کننده است

اقتصاد 100-سخنگو کمیسیون اقتصادی نوسانات نرخ ارز به دلیل تغییر در انتظارات بازار را نگران کننده دانست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت کالایی که بالا برود پایین نمی آید/ بالا رفتن نرخ ارز  نگران کننده است

مهدی طغیانی نماینده اصفهان با اشاره به اینکه نرخ تورم طبق داده های اخیر روند نزولی داشته گفت:با تلاش دولت در کنترل خط اعتبار بانک ها و کنترل خلق پول، نرخ تورم طی چند ماه اخیر رو به پایین بوده اما بحث این است که در کوتاه مدت جهش های ارزی تورم زا بوده و روی تمامی کالا ها اثر گذار است لذا از این نظر، تغییرات در نرخ ارز نگران کننده است.

وی در مورد چسبندگی قیمت ها بعد افزایش ارقام کالاها گفت: کاهش قیمت ها وقتی انتظارات بالا میرود کار دشواری است و قطعا بر سبد اقتصادی مردم تاثیر می گذارد.

سخنگو کمیسیون اقتصادی در مورد جلوگیری از روند افزایشی نرخ ارز افزود: بانک مرکزی سیاست گذار ارزی کشور است و در جهتی برنامه ریزی کند که بتواند ثبات بازار را حفظ کند،مجلس چند ماه گذشته در جلسه غیر علنی با بانک مرکزی از آنان خواست تا هر طورشده و با هر ابزاری،کنترل بازار را  به دست بگیرد بنابراین مجلس هشدارهای لازم را داده است .

منتخب دوازدهمین دوره مجلس در مورد افزایش نرخ تورم و تاثیر آن بر معیشت مردم افزود: وقتی تورم به سرعت بالا می رود همه در بحث معیشتی جا می مانند،باید تلاش کنیم نرخ تورم کاهش یابد که وقتی افزایش حقوق اتفاق می افتد بتواند در معیشت مردم تاثیر گذار باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما