راز مگوی دولت در مورد قیمت مسکن چیست؟/ حبس آمارها طولانی شد

سکوت آماری بانک مرکزی در قبال بخش مسکن به زودی سه ماهه می‌شود.

راز مگوی دولت در مورد قیمت مسکن چیست؟/ حبس آمارها طولانی شد

 به گزارش اقتصاد 100، در حالی که بسیاری از مقامات دولتی مدعی کاهش نرخ مسکن هستند و این گونه در سخنرانی ها و فضای رسانه‌ای تبلیغ می‌کنند، بانک مرکزی بار دیگر از در سکوت در قبال آمارهای مسکنی درآمد.

 آبان ماه آخرین گزارش رسانه‌ای بانک مرکزی در خصوص متوسط قیمت مسکن در تهران منتشر شده است. پیش از این نیز بانک مرکزی به مدت چند ماه نسبت به سکوت در این خصوص اقدام کرد و ترجیح داد در شرایطی که قیمت، روندی افزایشی را تجربه می‌کرد ، آماری درباره متوسط قیمت مسکن اعلام نکند.  در آخرین گزارش آماری بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن 75 میلیون و 770 هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

نکته مهم اینجاست که در یک ماه اخیر به واسطه افزایش قیمت ارز، بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران روندی افزایشی را تجربه کرد. این وضعیت سبب شد قیمت‌ها بیش از پیش از دسترس دور باشند. گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد بیشترین افزایش قیمت را خانه‌هایی با متراژهای بسیار کوچک و کوچک یعنی خانه‌هایی کمتر از پنجاه متر تجربه کرده‌اند چرا که بخش مهمی از مشتریان ، تنها قدرت خرید این واحدهای مسکونی را دارا هستند.

 مقامات بانک مرکزی هنوز توضیح نداده‌اند چرا نسبت به اعلام آمار مسکن اقدام نمی‌کنند. برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که عدم اعلام آمار اتفاقا این شائبه را ایجاد می‌کند که افزیش قیمت در حدی است که بانک مرکزی تصمیم گرفته نسبت به مساله سکوت کند. این امر خود بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن در بازار می‌شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما