کووید چینی‌ بلای جان طلا / سرنوشت دلار چه می‌شود؟

به دنبال اعلام قرنطینه مجدد در چین، این‌بار اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای پکن، شانگهای و ووهان شکل گرفت که طی چند دهه گذشته بی‌سابقه محسوب می‌شود. به این ترتیب طلا که یکی از کالاهای مصرفی محبوب است دستخوش تغییرات قیمتی شده است.

کووید چینی‌ بلای جان طلا / سرنوشت دلار چه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار  پول و سرمایه اقتصاد 100- مهشید خیزان: به دنبال اعتراضات در چین، نرخ طلا و دلار یکی از موضوعاتی است که همواره مورد بحث قرار می‌گیرد. مریم محبی، کارشناس بازار ارز در این خصوص به «اقتصاد 100» گفت: هر نوع درهم‌ریختگی، شلوغی و نارضایتی در جهان، روی قیمت طلا قطعا تاثیرگذار خواهد بود و قیمت آن را افزایش خواهد داد.

محبی اضافه کرد: از آنجایی که طلا یک کالای مصرفی بوده و 17 درصد مردم دنیا در چین زندگی می‌کنند، به این ترتیب، چین همزمان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ها و هم مصرف‌کننده‌های طلا و سایر کامودیتی‌ها است. در نتیجه هرگونه تغییری در این کشور می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار فلزات داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر چین به طور مستقیم ذخایر طلای زیادی در مقایسه با امریکا ندارد، اما با اوراقی که از کشور امریکا خریداری کرده است، درواقع یکی از بدهکاران بزرگ بعد از ژاپن به امریکا شده است؛ در نتیجه اینگونه اعتراضات اگر به سطح ملی در چین برسد و گسترده باشد، بنابراین شاهد افزایش محبوبیت و افزایش تقاضا خواهیم بود که به دنبال آن افزایش قیمت جهانی طلا رقم خواهد خورد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر این اعتراضات تا روزهای آینده نیز ادامه‌دار شود، با افزایش قیمت جهانی طلا، ارزش جهانی دلار نیز کاهش پیدا می‌کند که این موضوع در داخل نیز تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما