پیشنهاد عضو اتاق بازرگانی برای گرفتن مالیات جدید !

عضو اتاق بازرگانی ایران پرداخت مالیات به خاطر افزایش تورم را صحیح نمی داند.

پیشنهاد عضو اتاق بازرگانی برای گرفتن مالیات جدید !

جمشید عدالتیان، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران در تشریح فرآیند اخذ مالیات و جلوگیری از ورود نقدینگی به بخش‌های غیر مولد به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اخذ مالیات امر نادرستی نیست اما در شرایطی که بازارهایی همچون مسکن و خودرو دچار تورم شده، فرآیندی شبهه برانگیز است. به طورمثال یک خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی در شرایط حال حاضر به ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. در این وضعیت پرداخت مالیات و درنظرگیری قیمت ۸۰۰ میلیون تومان درحالی‌که قیمت واقعی خودرو نیست، امری نادرست می‌باشد.

وی‌ افزود: در شرایطی که افزایش قیمت در بازارها به سبب سوداگری نیست و به‌واسطه تورم رقم خورده، اخذ مالیات از افراد کارگشا نخواهد بود. بدیهی است که فرآیند اخذ مالیات امری دشوار است و به‌راحتی قابل‌شناسایی و اجرا نخواهد بود. عدالتیان تصریح کرد: اخذ مالیات چنانچه از‌ محل نامناسب انجام شود، اقتصاد زیرزمینی را تقویت خواهد کرد. افزون بر این هریک از بازارها وضعیت متفاوتی از یکدیگر‌ دارند و از شرایط یکسانی برای اخذ مالیات ندارند. به همین خاطر است که گفته می‌شود فرآیند اخذ مالیات امری پیچیده و زمان‌بر است.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: آنچه که در شرایط حال حاضر ضرورت دارد، شناسایی افرادی است که درصدد سوداگری هستند و قصد دارند طی مدت کوتاهی کالای خریداری‌شده خود اعم از طلا، سکه، خودرو و مسکن را  خریدوفروش‌ کنند

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما