لاکچری ها بخوانند؛ معرفی صفر تا صد برند بولگاری

طلا و جواهر اقتصاد 100: برند بولگاری Bulgari یک برند لوکس جهانی و شناخته شده است. حوزه فعالیت این برند، ساخت جواهرات گرانقیمت است. سوتیریوس وولگاریس، از افراد نابغه ای است که این برند را بنیانگذاری کرد.

لاکچری ها بخوانند؛ معرفی صفر تا صد برند بولگاری

معرفی برند بولگاری

او از یونان به ایتالیا مهاجرت کرد و سپس اقدام به تاسیس برند بولگاری نمود. محل تولد سوتیریوس وولگاریس، دهکده اپیروس پارامیتیا متعلق به منطقه بالکان بود.

محلی که آن را به عنوان مهمترین شهر نقره سازی می شناختند. علت انتخاب این نام خانوادگی برای سوتیریوس، اصالت بلغارستانی خانواده اوست. در رابطه با فعالیت او باید گفت نقره سازی یکی از فعالیت های اصلی سوتیریوس بود.

او به این حرفه، علاقه وافری داشت. به همین دلیل توانست به یکی از نقره سازان مطرح و شایسته تبدیل گردد.

سالی که نخستین مغازه او افتتاح شد، سال 1884 بود. بعدها یعنی در سال 1909 این مغازه، تغییر مکان داد و به Via Condotti یعنی مکان فعلی انتقال یافت. او در این مکان به ادامه فعالیتش در حوزه نقره سازی پرداخت.

طرح هایی که سوتیریوس وولگاریس برای طراحی انتخاب می کرد، برگرفته از عناصر مربوط به هنر بیزانسی و اسلامی بود.

او این طرح ها را به طرز ماهرانه و هنرمندانه ای با نقوش گل ترکیب می کرد و یک طرح متفاوت و تماشایی را خلق می نمود. این سبک، مشابه با همان سبک آرت دکو بود.

معرفی مجموعه سرپنتی

سوتیریوس نه تنها خود فرد موفقی در حرفه خود بود؛ بلکه پسرانش نیز ادامه دهنده راه پدر و دقیقا به همان اندازه موفق بودند. جورجیو و کوستانتینو از پسران وی، مسیر او را ادامه داده و مجموعه «سرپنتی» را معرفی نمودند. سال 1940 این مجموعه به همگان معرفی شد و با الگوبرداری از نقوش بولگاری، به کار خود ادامه داد.

گویا موفقیت برند بولگاری، خط پایانی نداشت. در آن زمان یعنی درست در دهه 50 میلادی، شخصی که «دولچه ویتا» نام داشت، با چشمانش میدید که فرنچایز بولگاری در حال حرکت به سمت ستاره شدن است.

بولگاری توانسته بود تا آن زمان، ستاره های سینمای آن دوران را جذب خود نماید. ستارگانی همچون الیزابت تیلور، آنا ماگنانی، اینگرید برگمن و جینا لولوبریجیدا. این موضوع، سکویی شد برای پرتاب بولگاری به قله های بالاتر. قله هایی که دید وسیع تری را به این برند بخشیدند.

شکافتن مرزهای موفقیت توسط بولگاری

پس از آن، برند بولگاری توانست گسترش چشمگیری پیدا کند. تا حدی که شروع به افتتاح بوتیک های جدید در سراسر جهان نمود. بولگاری نه تنها در حوزه نقره سازی، موفقیت های کلانی را کسب کرد، بلکه در حرفه جدید خود نیز همین شیوه را در پیش گرفت. او توانست از طریق خرید شرکت های فعال در این حوزه، مرزهای موفقیت را بشکافد. منظور از شرکت های خریداری شده توسط بولگاری، شرکت های فعال در هر یک از حوزه های عطرسازی، ساعت سازی و کالاهای چرمی بود.

سفیران بولگاری

بعد از آن هم اتفاق تازه تری برای برند بولگاری رخ داد که آن فروش درصد قابل توجهی از سهام Bulgari به گروه LVHM بود. بولگاری با فروش سهام به این گروه، با مفهوم تازه ای از موفقیت و پیشرفت آشنا شد. او در ازای فروش سهام خود به گروه فوق، اقلیت سهام آن را دریافت کرد؛ اما این شانس بزرگی برای بولگاری بود. شانسی که با رشد قدرت او توام شد. بولگاری با خرید این سهام توانست اتفاقات جدید و خوش یمنی را برای خود رقم بزند. او حالا به عنوان یک برند جواهرات، جا افتاده بود. یک برند سطح بالا که اجازه جاه طلبی را هم به او داد. اتفاقاتی که پس از آن رخ دادند، گسترش شبکه بوتیک ها بود.

مشهورترین مجموعه های فعلی بولگاری

همچنین برند بولگاری با مشارکت گروه ماریوت توانست وارد بخش مهمان نوازی شود. سرانجام پس از بررسی مشهورترین مجموعه های فعلی Bulgari به جز Serpenti، دریافتیم این برند، مجموعه های فوق را در بر می گیرد:، Forever، BZero1  که همگی با مشارکت سازمان غیر دولتی Save the Children به وجود آمده اند.

در نهایت باید بگوییم برند بولگاری علاوه بر زیورآلات، به ارائه این محصولات نیز پرداخته است: کیف، عینک، ساعت، عطر و …

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز