اپل و IBM به‌دلیل پست‌های جنجالی «ایلان ماسک» خرید تبلیغات از ایکس را متوقف کردند

اقتصاد ۱۰۰ - «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس، اخیراً پست‌های جنجالی منتشر کرده است که در آن‌ها با تئوری‌های توطئه یهود‌ستیزانه موافقت شده، از برتری سفیدپوستان حمایت کرده و به مبارزه با اتحادیه ضد‌افترا ادامه داده است. به‌دنبال این پست‌ها، ظاهراً اپل و IBM تصمیم گرفته‌اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند.

اپل و IBM به‌دلیل پست‌های جنجالی «ایلان ماسک» خرید تبلیغات از ایکس را متوقف کردند

به گزارش گروه دانش و فناوری،

Axios به نقل از منابع خود، در گزارش جدیدی اشاره کرده که اپل انتشار تبلیغات‌های خود در ایکس را متوقف کرده است و شرکت‌های بزرگ دیگر نیز این روند را دنبال کرده‌اند. نیویورک تایمز نیز گزارش داده است که دیزنی انجام تبلیغات در ایکس را متوقف می‌کند و CNBC نیز به همین موضوع برای کمپانی برادران وارنر اشاره کرده است. همچنین Axios در گزارش دیگری اعلام کرده که پارامونت و Comcast / NBCUniversal از این روند تحریمی حمایت کرده‌اند.

IBM اولین شرکتی بود که روز پنجشنبه اعلام کرد انتشار تبلیغات‌های خود در ایکس را متوقف می‌کند. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای برای ورج گفت «این وضعیت کاملاً غیرقابل بررسی» را تحلیل خواهد کرد.

شرکت‌های تحریم‌کننده تبلیغات توییتر به همین چند مورد محدود نمی‌شوند و بلومبرگ اشاره کرده که Lionsgate نیز تمام تبلیغات خود در این پلتفرم را به حالت تعلیق درآورده است. کمیسیون اروپا نیز با ارسال یک پیام داخلی به رهبران خود اعلام کرد که به‌دلیل «نگرانی‌های گسترده مربوط به انتشار اطلاعات نادرست»، تبلیغات خود در این پلتفرم را متوقف کرده است. حتی کاخ سفید نیز به اقدامات ماسک واکنش منفی نشان داده است.

رابطه بین اپل، ایکس و ایلان ماسک

اپل یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان ایکس محسوب می‌شود و معمولاً برای تبلیغ محصولات جدید خود از این پلتفرم کمک می‌گیرد. همچنین در جریان رویدادهای پرمخاطب غول سازنده آیفون، انیمیشن‌های سفارشی برای دکمه لایک پست‌های مربوط به این رویدادها طراحی می‌شود.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای از ماه سپتامبر با CBS Sunday Morning درباره ادامه ارتباط شرکت خود با ایکس صحبت کرد و گفت: «چیزهایی در این رابطه وجود دارد که آن‌ها را دوست ندارم» و یهودی‌ستیزی را نفرت‌انگیز خواند. او همچنین گفت که اپل دائماً درباره انتشار تبلیغات خود در ایکس تصمیم‌گیری می‌کند، اما در آن زمان هیچ اشاره‌ای به توقف این برنامه‌ها نشده بود.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما