سرنشینان «استارلاینر» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

اقتصاد ۱۰۰ - کپسول «استارلاینر» شرکت «بوئینگ» در اولین پرواز سرنشین‌دار خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و سرنشینان را به مقصد مداری خود رساند.

سرنشینان «استارلاینر» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

به گزارش گروه دانش و فناوری، کپسول «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) ماموریت بزرگ خود را انجام داد.

به نقل از اسپیس،  استارلاینر روز ششم ژوئن به «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) رسید و در ساعت ۱۳:۳۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی با آزمایشگاه مداری ملاقات کرد.

این ملاقات کمی دیرتر از برنامه‌ریزی اولیه بود. استارلاینر اولین فرصت خود را در ساعت ۱۲:۱۵ بعد از ظهر از دست داد، زیرا پنج مورد از ۲۸ رانشگر کنترل واکنش آن به نقص عملکرد دچار شدند، اما گروه مأموریت چهار مورد از آنها را دوباره بازگرداند و استارلاینر در فرصت بعدی توانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک شود.

استارلاینر روز پنجم ژوئن در اولین ماموریت سرنشین‌دار خود موسوم به «آزمایش پرواز خدمه»(CFT) پرتاب شد تا «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز»(Suni Williams) فضانوردان ناسا را برای اقامت تقریبا یک‌هفته‌ای به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد.

حدود دو ساعت بعد، ویلمور و ویلیامز دریچه استارلاینر را باز کردند و به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شدند. ورود آنها، استقبال گرم هفت نفر از خدمه کنونی ماموریت «اکسپدیشن ۷۱»(Expedition ۷۱) را در ایستگاه به همراه داشت. در حالی که ویلمور و ویلیامز در ماژول «هارمونی»(Harmony) شناور بودند و همکاران جدید خود را در آغوش می‌گرفتند، با به صدا درآمدن زنگ که یک سنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی است و همچنین موسیقی و رقص جاذبه صفر مورد استقبال قرار گرفتند.

سرنشینان «استارلاینر» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

سرنشینان «استارلاینر» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

مشکلات پیشرانه استارلاینر به دنبال دو نشت هلیوم رخ دادند که گروه ماموریت آنها را پس از رسیدن کپسول به مدار شناسایی کردند. یک نشت هلیوم متفاوت نیز پیش از پرتاب رخ داد، اما به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته نشد.

اگر همه چیز برای ماموریت آزمایش پرواز خدمه به خوبی پیش برود، استارلاینر می‌تواند مجوز پرواز بلندمدت را برای ماموریت‌های سرنشین‌دار به آزمایشگاه مداری ناسا ​​دریافت کند.

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما