جستجوگر وب ChatGPT جایگزین گوگل می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - جستجوگر وب ChatGPT جایگزین گوگل خواهد شد.

جستجوگر وب ChatGPT جایگزین گوگل می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری، به  تازگی گزارش هایی منتشر شده که نشان می‌دهد OpenAI می‌خواهد وارد حوزه جدیدی شود، موتور جستجوی وب جایی که گوگل سال هاست بر آن تسلط دارد. به نظر می‌رسد گوگل باید برای حفظ جایگاه خود تلاش کند چرا که جستجوگر وب ChatGPT قطعا کار را برایش سخت می‌کند.

یک کاربر Reddit ایجاد گواهینامه SSL را برای دامنه search.chatgpt.com مشاهده کرد. پیش تر نیز توییتی از یک میزبان پادکست هوش مصنوعی پیدا شد که در آن صراحتا: «Search (dot) ChatGPT (dot) com May 9th»، عنوان شده است. به نظر می‌رسد این موضوع که اشاره‌ای به تاریخ انتشار احتمالی دارد زیرا دامنه ذکر شده در حال حاضر به جای ارسال خطای 404 یا دامنه، یک پیام مرموز “Not found” را نمایش می‌دهد که احتمال ورود قریب الوقوع جستجوگر وب ChatGPT را قوی تر می‌کند.

گرچه تاکنون اطلاعات بیشتری در دسترسمان قرار نگرفته اما وجود این جستجوگر جدید خیلی دور از ذهن نیست. چند ماه پیش، The Information گزارش داد که OpenAI در حال توسعه یک محصول جستجوی وب است که بخشی از آن توسط Bing پشتیبانی می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد اکنون رقیب قدر تری نیاز است چرا که تاکنون مایکروسافت یکی از سرمایه گذاران بزرگ OpenAI نتوانسته سلطه جستجوی گوگل را از طریق بینگ به چالش بکشد.

به هر حال به نظر می‌رسد تا 9 می زمان زیادی باقی نمانده بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت چه در سر دارد اما هر چه که هست موتور جستجوی مبتنی بر OpenAI با ارائه نتایج سریع قطعا گوگل را به چالش می‌کشد.


 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما