گلکسی واچ 7 به تراشه 3 نانومتری اگزینوس W1000 مجهز می‌شود

اقتصاد ۱۰۰- گلکسی واچ 7 به تراشه 3 نانومتری اگزینوس W1000 مجهز خواهد شد. این ساعت هوشمند به زودی در رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ معرفی می‌شود.

گلکسی واچ 7 به تراشه 3 نانومتری اگزینوس W1000 مجهز می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری،همان‌طور که می‌دانید، شرکت سامسونگ در اوایل جولای 2024 یک رویداد معرفی را برگزار کرده و در طول آن از محصولات جدید خود مانند گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 و همچنین ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 رونمایی خواهد کرد. درباره این دو گوشی تا به امروز اطلاعات زیادی منتشر شده که از میان آنها می‌توان به پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام اشاره کرد. اما حالا درباره پردازنده Galaxy Watch 7 نیز اطلاعاتی گزارش شده است. گفته می‌شود که این ساعت اولین دستگاه سامسونگ با تراشه 3 نانومتری اگزینوس خواهد بود.

در گذشته برخی از منابع ادعا کرده بودند که گلکسی واچ 7 از یک تراشه 3 نانومتری استفاده خواهد کرد، اما گزارش جدید از The Korean Economic Daily اطلاعات بیشتری را درباره این تراشه فاش کرده است. طبق این گزارش، تراشه گلکسی واچ 7 اگزینوس W1000 نام خواهد داشت. این تراشه بر پایه فرآیند 3 نانومتری نسل دوم Samsung Foundry (که به اختصار SF3 نامیده می‌شود) ساخته شده است. سامسونگ نیز چند روز پیش اعلام کرده که موفق به ساخت اولین تراشه 3 نانومتری خود شده و تولید انبوه آن را از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد کرد.

البته از آنجایی که سامسونگ از فرآیند 5 نانومتری در اگزینوس W930 به فرآیند 3 نانومتری در اگزینوس W1000 جهش داشته، این امکان وجود دارد که شاهد تغییر قابل توجهی در نام تراشه باشیم. در هر صورت، می‌توان گفت که Exynos W1000 پیشرفته‌ترین تراشه در گجت‌های پوشیدنی جهان خواهد بود؛ چرا که محصولات رقیب مانند اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 از یک تراشه 5 نانومتری به نام S9 استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که Exynos W1000 عملکرد بالاتر و 20 درصد راندمان انرژی بیشتری را ارائه خواهد داد. بنابراین، انتظار می‌رود که گلکسی واچ 7 عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتری نسبت به دیگر محصولات مشابه بازار داشته باشد.

در گزارش دیگری عنوان شده که رویداد Galaxy Unpacked در تاریخ 10 جولای در پاریس برگزار خواهد شد. علت انتخاب این تاریخ هم برای به حداکثر رساندن بازده تبلیغات محصول‌های جدید در آستانه بازی‌های المپیک پاریس که از 26 ژوئیه 2024 آغاز می‌شوند، بوده است. همچنین ادعا می‌شود که Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Fold 6 برخلاف تاشوهای قبلی سامسونگ، از صفحه نمایش بدون چین برخودار خواهند بود.

مشخصات گلکسی واچ 7 سامسونگ

گفته می‌شود که سری گلکسی واچ 7 دارای 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی خواهد بود؛ یعنی چیزی حدود دو برابر گلکسی واچ 6. این سری از ساعت‌های هوشمند سامسونگ احتمالا شامل سه مدل خواهد شد و برخلاف نسل قبلی گلکسی واچ‌ها، یکی از آنها صفحه نمایش مربعی خواهد داشت.

سامسونگ به احتمال زیاد در ساعت هوشمند جدید خود از نسخه جدیدتر One UI Watch یعنی Wear OS 5 استفاده خواهد کرد، چرا که در گذشته توسعه داخلی آن آغاز شده است. گوگل هم به احتمال قوی امروز از Wear OS 5 در رویداد Google I/O خود رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ در گذشته تایید کرده که نسل جدید اسمارت واچ‌های خود را به هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد؛ از این رو حدس زده می‌شود که گلکسی Watch 7 برای تشخیص دقیق‌تر فیبریلاسیون دهلیزی از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، گزارش شده که از میان سه مدل‌های این ساعت یکی از آنها دارای بزرگ‌ترین باتری دیده ‌شده در گلکسی واچ‌ها خواهد بود.

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما