از لوکس‌ترین شهر عربی چه سوغاتی بخریم؟/ اصلا سوغات دبی چیست؟

اقتصاد 100- بسیاری از افراد تنها برای خرید به شهر دبی سفر می کنند، این شهر با داشتن چهره‌ای مدرن، بهترین مراکز خرید را به شما معرفی می کند اما بیاید به یک سوال خوب پاسخ دهیم، اصلا سوغات دبی چیست؟

از لوکس‌ترین شهر عربی چه سوغاتی بخریم؟/ اصلا سوغات دبی چیست؟

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، از آنجا که دبی چهره مدرنی دارد، شاید بسیاری تصور کنند که در این شهر خبری از سوغاتی نیست، امّا اگر با تور دبی به این شهر سفر کرده‌اید و قصد دارید برای خانواده و دوستان خود از دبی سوغاتی تهیه کنید و سوالتان این است که از دبی چه بخریم، نگران نباشید زیرا قرار نیست دست خالی از این شهر برگردید...

عود و بخورات

عطر های تندی که به مشامتان می‌خورد، یکی از نشانه‌های ثابت یک بازارا و فرهنگ سنتی عربی است. چه چیزی بهتر از اینکه بخش خوش عطر این فضا را برای دیگران هدیه ببریم؟ عود و بخورات از بهترین سوغات دبی هستند. اغلب افراد به سراغ عود روغنی می‌روند که از درخت آگار در جنوب شرقی آسیا به دست می‌آید و در انواع مختلف خالص، ترکیبی و گیاهی به فروش می‌رسد. بخور نیز تراشه‌های چوب آگاروود است که پس از سوختن، رایحه مطلوبی تولید می‌کند. شما می‌توانید عود را به عنوان سوغات امارات متحده و نه فقط دبی از عطر فروشی‌های دبی بخرید. معمولا افرادی که تور 7 شب دبی را تهیه می‌کنند، سعی می‌کنند بیشتر جاذبه‌های این شهر را ببینند و بهترین سوغاتی را از این سفر یک هفته‌ای برای خودشان و دوستان تهشه کنند.

شال‌های پشمینه

شال پشمینه در کشورهای خاورمیانه شناخته شده است. جنس این شال‌ها ترکیبی از ابریشم و پشم بز است که در طرح‌هایی زیبا عرضه می‌شود. اما قیمتش کمی گران است. از آن‌جایی که محصولات تقلبی این کالا در بازار فراوان هستند، بهتر است قبل از خرید از قیمت و اصل بودن جنس خود مطلع شوید. به طور معمول یک شال پشمینه اصل را می‌توانید به راحتی از درون یک انگشتر رد کنید. پس این شال‌های پشمینه هم می‌توان به لیست سوغات شهر دبی اضافه کرد.

سوغات دبی خرید

عبای عربی

یکی از بهتری سوغات دبی که می‌توانید با خودتان از این شهر ببرید، عبای عربی برای زنان است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، عبای عربی تنها یک لباس بلند مشکی نیست. این لباس‌ها از پارچه‌های متنوع دوخته می‌شوند، حتی گاهی به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین کالاهای موجود بازار برای زنان هستند. برخی از آن‌ها با سنگ‌دوزی و برخی بنا به استفاده‌ای که دارند ساده‌تر هستند. اگر قیمت سوغات دبی برای شما اهمیتی ندارد یا اگر علاقه به خرید یک لباس مجلسی پوشیده دارید، عبای عربی می‌تواند بهترین سوغات شهر دبی برای شما باشد.

لست سکند-abyas.jpg

قهوه‌ عربی و قهوه جوش

طعم قوی و طراوت بی‌نظیر قهوه‌ عربی، دوست‌داران این نوشیدنی را همواره به وجد می‌آورد. اگر به قهوه علاقمندید؛ می‌توانید با خرید قهوه جوش و قهوه در دبی، این سوغات دبی را به همراه خود به خانه ببرید. قهوه جوش‌های دبی معمولاً از جنس مس هستند. حاشیه‌ گروهی از این قهوه جوش‌ها با طلا و نقره تزیین شده و قیمت بالاتری دارند. این قهوه جوش‌ها جنبه‌ دکوری نیز دارند. تجربه نوشیدن قهوه به سبک عربی برای هرکسی می‌تواند جالب باشد و اگر هنوز هم برایتان سوال است که از دبی چه بخریم؟ این قهوه جوش‌ها یک پاسخ مناسب است.

قهوه‌ عربی قهوه

عطر‌ و جای عطر عربی 

رایحه‌ این عطرهای روغنی (که به عطر عربی شناخته می‌شود) در جهان شهرت بسیاری دارد و جزو سوغات امارات متحده هم حساب می‌شود. عطرهای عربی از منابع گیاهی تولید شده و بدون الکل هستند. این سوغات دبی هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است. شما می‌توانید با راهنمایی فروشندگان، رایحه‌ مناسب خود را انتخاب کنید یا حتی از آن‌ها بخواهید که چند عطر را برای شما ترکیب کنند. این سوغاتی سنتی در دبی طرفداران بسیاری دارد.

از طرفی جای عطر هم در دبی شکل خاص خودش را دارد و به‌عنوان یک کالای زینتی خرید و فروش می‌شود. شما می‌توانید در کنار خرید عطر به سراغ این جا عطری‌های زیبا هم بروید از آن به‌عنوان سوغات امارات متحده استفاده کنید. معمولا بازارهای دبی که سوغات دبی را دارند برای تفریح جذابند و پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر نمی‌خواهید خرید کنید، از آنها بازدید کنید.

شکلات‌های تهیه شده از شیر شتر

یکی از خوراکی‌هایی که حتما باید در دبی امتحان کنید، محصولات کمل میلک یا شیر شتر است. این خوراکی لذیذ به‌دلیل طعم فوق‌العاده‌‌اش شهرت بسیاری دارد و از سوغات دبی به شمار می‌رود. مواد تشکیل دهنده این شکلات‌ها کاکائوی70 درصد، شیر خالص، طعم دهنده و خرما است. برخی از شکلات‌های کمل میلک، در قطعاتی به شکل شتر به فروش می‌رسند. اگر نگران قیمت سوغات دبی هستید، امتحان کردن این محصولات و بردن به عنوان سوغات شهر دبی به دوست‌داران شکلات پیشنهاد می‌شود.

لست سکند-shotor.jpg شکلات

خرمای عربی

خرما از جمله خوراکی‌هایی است که بین مردم خاورمیانه بسیار رایج است، پس پر واضح است که خرمای عربی از بهترین سوغات دبی محسوب شود. کیفیت بالای خرمای تولید شده در دبی، این محصول را به یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های خریداری شده توسط توریست‌ها تبدیل کرده است. خرمای دبی انواع مختلفی دارد؛ شما با چشیدن آن می‌توانید خرمایی را که بیشتر از همه باب سلیقه شماست، پیدا کنید. از مصارف اصلی خرما در دبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرمای عربی در کنار قهوه سرو می‌شود.
  • از خرمای عربی به عنوان دسر استفاده می‌شود.
  • در دبی از خرما برای درست کردن نوشیدنی‌های بدون الکل استفاده می‌کنند.
  • خرما یکی از هدایای رایج در ماه رمضان شهر دبی است.

lastsecond.ir سوغات دبی.jpg خرماهای

قلیان عربی

قلیان، دخانیات محبوب اما مضر!‌ شاید تعجب کنید که کسی در پاسخ به این سوال که از دبی چه بخریم به شما چنین محصولی را پیشنهاد دهد،‌ اما قلیان عربی اصل، از مواردی است که هیچ چیز جایگزین آن نمی‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک وسیله دکوری زیبا در خانه شما قرار بگیرد. مصرف قلیان در فرهنگ عرب محبوب است. طراحی‌های زیبا و منحصر به فرد قلیان‌های عربی موجب شده است که حتی کسانی که از فرهنگ‌های دیگری به دبی می‌آیند و نمی‌دانند قلیان چیست و چه استفاده‌ای دارد به عنوان بهترین سوغات دبی به سراغش می‌روند.

لست سکند-قلیان.jpg

چراغ و فانوس‌های عربی

فانوس و چراغ‌های عربی برای افرادی که به اشیاء تزیینی علاقه دارند، یک سوغاتی ایده‌آل به شمار می‌رود و به عنوان یک شیء دکوری رایج در خانه‌های اماراتی از آن استفاده می‌شود. فانوس‌های عربی از مس و قلع ساخته شده‌اند. ملیله دوزی و طرح‌های پیچیده که بر آن‌ها نقش بسته است، زیبایی این سوغاتی را دو چندان کرده است. شما می‌توانید این فانوس‌ها را روی میز خود قرار دهید یا از جایی آویزان کنید. انواع ارزان‌تر این فانوس‌ها از شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شوند. اگر برایتان اهمیت دارد که سوغات دبی چیست؟‌ چراغ و فانوس یکی از بهترین جواب‌ها به شماست.

فانوس‌های عربی

چراغ علاءالدین

حتما داستان علاءالدین و چراغ جادویی‌اش را شنیده‌اید. این یکی از بهترین افسانه‌های جهان عرب است. خب حالا شما پا به این جهان افسانه‌ای گذاشته‌اید، چه سوغاتی بهتر و جالب‌تر از یک چراغ کوچک علاءالدین؟ سوغات دبی چیست؟ چه چیزی بهتر از چیزی که شما را یاد داستان‌های کهن بیندازد؟ شاید بهترین سوغات دبی همین چراغ‌های علاءالدین باشد. در بازارها و پاساژهای این شهر به راحتی این چراغ‌ها با قیمت‌های متفاوت یافت می‌شوند.

لست سکند- aladin.jpg تصویر

کفش‌های سنتی عربی

لباس و کفش‌ فرهنگ‌های مختلف، یک انتخاب عالی برای سوغاتی است. کفش‌های مردانه و زنانه در فرهنگ پوشاک اعراب، طراحی متفاوتی دارد به همین دلیل به عنوان سوغات دبی مناسب است. علاوه بر کفش، می‌توانید صندل‌های محلی دبی را نیز امتحان کنید این صندل‌ها بسیار راحت هستند و در رنگ و طرح‌های گوناگون عرضه می‌شوند.

لست سکند-sandal.jpg

خنجرهای عربی

خنجرهای عربی، به عنوان بخشی از لباس سنتی مردان امارات شناخته می‌شود. از این سوغات امارات متحده را می‌توانید به عنوان زیورآلات روی دیوار خانه‌تان نصب کنید. تیغه‌ خنجرهای عربی منحنی است و معمولا علامت یا نقش و نگارهایی رویش کشیده می‌شود. مدل‌های گران‌تر خنجرهای عربی دسته‌هایی از جنس نقره یا سنگ مرمر دارند. این خنجرها می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که قیمت سوغات دبی برایشان اهمیت ندارد و حتی دوست دارند یک وسیله تزیینی با سنگ‌های قیمتی تهیه کنند،‌ پیشنهاد می‌کنیم قبل از به همراه داشتن این سوغات دبی، حتما در فرودگاه به مسائل امنیتی و محدودیت حمل برخی از اشیاء توجه کنید.

خنجر عربی

تفنگ فتیله‌ای عربی

 یکی دیگر از نمادهای فرهنگ عرب در کنار جنجر و شمشیر تفنگ است. در ابتدا شاید خرید یک اسلحه کار عاقلانه‌ای به نظر نیاید اما یک اسلحه تزیینی و قدیمی چطور؟‌ شاید یک تفنگ فتیله‌ای عربی بهترین سوغات دبی برای شما باشد. این تفنگ‌ها این روزها دیگر کارایی ندارد، اما با توجه به تزیینات به کار رفته در آن یک هدیه گران قیمت به ویژه برای کسانی است که می‌گویند از دبی چه بخریم؟

لست سکند-jaizel.jpg

ادویه‌جات دبی

کیفیت ادویه‌جات کشورهای خاورمیانه در سراسر جهان شهرت دارد. بازار ادویه‌ دبی گنجینه‌‌ای نامحدود از انواع ادویه‌های محبوب و کم‌یاب در سوپرمارکت‌های سایر نواحی امارات است. ادویه به عنوان سوغاتی دبی بدون شک رایحه‌ای دلپذیر به غذای شما می‌دهد؛ اما ممکن است حمل آن با چمدان باعث بو گرفتن وسایل شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق به هنگام بسته‌بندی و حمل ادویه‌جات بیشتر دقت کنید. شما می‌توانید به خوبی از ادویه به‌عنوان یکی از سوغات شهر دبی حساب کنید و برای عزیزانتان تهیه کنید.

انتهای پیام/

ادویه‌جات

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما