پیش بینی ۶۰۰ هزار نفر شب خواب در مشهد

فرماندار مشهد از خدمات ارائه شده برای استقبال از مسافران نوروزی و آماده باش تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی برای ارائه بهترین خدمات به زائران حرم مطهر رضوی خبر داد.

پیش بینی ۶۰۰ هزار نفر شب خواب در مشهد
به گزارش اقتصاد100 به نقل از ایلنا، محسن داوری در خصوص برنامه‌های شهر مشهد برای استقبال از زائران نوروزی، اظهارداشت: مهم ترین حوزه قابل توجه در بحث استقبال از زائران بحث اقامت و اسکان است که تاکنون ۶۰۰ هزار شب خواب پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این اسکان شبانه شامل بر دو بخش رسمی یعنی هتل ها و مهمانسراها و بخش اسکان اضطراری است که توسط شهرداری و در کمپ غدیر و سالن های بحران سطح شهر بخوبی تجهیز و ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان مشهد با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح به زائرین عنوان کرد: در راستای ارائه بهتر خدمات ۱۸ پایگاه راهنمای زائر توسط شهرداری مشهد در اطراف حرم مستقر شدند و ۳۰ تیم راهنمایان زائر افتخاری که توسط معاونت زیارت شهرداری آموزش دیده و ساماندهی شده اند به صورت سیار در مسیرهای منتهی به حرم زائرین را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

داوری تصریح کرد: در سایر حوزه‌ها نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده، به عنوان مثال برای دسترسی زائرین به اقلام ضروری با ۶۰۰ واحد صنفی قراردادی منعقد کردیم که ۲۰ قلم کالای ضروری با قیمت مصوب ارائه کنند.

فرماندار مشهد در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار در ایام نوروز گفت:در اطراف حرم ۴ پایگاه نظارتی و ۶ پایگاه نظارتی سیار که متشکل از ۷۰۰ ناظر است بر صنوف، اقامتگاه‌ها و دستگاه‌های خدماتی نظارت می‌کنند که حقی از زائرین تضییع نشود.

وی در خصوص سایر اقدامات برای استقبال از بهار در مشهد، اظهارکرد:در حوزه تاکسیرانی اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت و یکی از اقدامات مهم حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری این است که زائرین می‌توانند بلیط برگشت را تهیه کنند یا در صف انتظار قرار گیرند.

فرماندار مشهد از ایجاد ۱۶ هزار پارکینگ در ایام نوروز خبرداد و ادامه داد: اقدامات ویژه‌ای نیز در حوزه بهداشت و درمان انجام شد که داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی اطراف حرم مشخص شدند که در نرم‌افزار نشان نیز جای‌گذاری شده است. ضمن اینکه تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی جهت ارائه بهترین خدمات آماده‌باش هستند.

محسن داوری اظهارداشت: استاندار خراسان رضوی در بازدیدی که از اقدامات صورت گرفته برای خدمات به زائران داشت، اقدامات انجام شده را ارزنده دانسته و ضمن خداقوت، روند پیگیری‌ها و اقدامات را خوب توصیف کردند.

وی ادامه داد: ایام آخرسال در پیک سفرهای نوروزی هستیم و تمام حوزه ها تحت شعاع آن قرار گرفته است، از همه تلاش های انجام شده برای زائرین حضرت رضا(ع) از تلاشگران این عرصه قدردانی میکنم. داوری خاطرنشان کرد: شهرداری در آستانه نوروز ۱۴۰۲ انصافا اقدامات و خدمت رسانی خوبی را انجام داده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما