کاخ ۱۱۰ هکتاری مروارید اجاره داده می‌شود

اقتصاد 100 - مدیر کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان البرز از واگذاری کاخ مروارید به بخش خصوصی خبر داد.

کاخ ۱۱۰ هکتاری مروارید اجاره داده می‌شود

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، فریدون محمدی، مدیر کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: بهره‌برداری، بازسازی و نگهداری از کاخ تاریخی مروارید واقع در مهر شهر کرج به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

محمدی در این باره گفت: مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی و فرهنگی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی ،  گردشگری و صنایع دستی البرز قرار گرفته است که با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون برای بازسازی و مرمت کاخ تاریخی مروارید سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، اظهارداشت: سرمایه گذار در ازای مرمت و بازسازی و پاکسازی کاخ طی  چند سال می تواند از آن بهره برداری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز خاطرنشان کرد: اکنون اقدامات اداری در این خصوص در حال انجام است و  طرح اولیه آن انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  بر حسب دستور وزیر میراث فرهنگی برای پاکسازی کاخ مروارید اقدامات لازم انجام شده است،‌ گفت: بخش هایی این کاخ  شامل محوطه چمن ،‌ دریاچه اطراف بخش عمده ای از بنا شامل اتاق های  جلسات، ‌نشیمن، ‌پذیرایی، خواب ،‌  دیوانی و ‌استخرهای همکف مرمت و آماده سازی شده است.

محمدی  افزود: بخش هایی از سینمای کاخ  پاکسازی شده است اما به خاطر اینکه بخش هایی از دیواره آن نمناک بوده و احتمال تخریب دارد این قسمت  از بخش های بازدید حذف شده است.

کاخ تاریخی مروارید در دهه ۴۰ شمسی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار احداث شده است.

انتهای پیام/

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما