اختصاصی اقتصاد 100/عضوکمیسیون اجتماعی مجلس:

هرسال 200 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی کشوربه صندوقهای بازنشستگی واریز می شود

اقتصاد 100-عضوکمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به قانون افزایش سن بازنشستگی گفت: مساله صندوقهای بازنشستگی به ابر چالش امروز کشور تبدیل شده واگر مدیریت نشود در آینده نزدیک می تواند تمام کشور را تحت شعاع قرار دهد.

هرسال 200 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی کشوربه صندوقهای بازنشستگی واریز می شود

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در پاسخ به اینکه افزایش سن بازنشستگی ،عقب انداختن مشکلات نیست افزود: افزایش سن بازنشستگی یکی از راه حل های مشکل است ولی تنها راه حل نیست، همین الان به دلیل مدیریت غلط بر صندوق های بازنشستگی،سالیانه نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی کشور که می توانست صرف زندگی جوانان ،اشتغال و زیر ساخت های کشور به این صندوق ها داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی باید خودشان را اداره کنند و هیچ حقی از منابع عمومی کشور ندارند تصریح کرد:باید بسته ای کامل از تحولات در صندوق های بازنشستگی را اجرا کنیم تا دچار ابر چالش نشویم .یکی از این راه ها بازنگری در ساختار ومدل اداره این صندوق ها است، بحث دیگر ممنوعیت شرکت داری صندوق ها و هدایت آنها به سمت سهامداری است تا هزینه اداره آنها کاهش داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت:درسالی که انقلاب شد سن امید به زندگی 50 سال بود ولی امروز امید به زندگی به 76 سال رسیده است، این نشان می دهد جمهوری اسلامی بهداشت،امید به زندگی و رفاه را افزایش داده که نتیجه این شده که صندوق بازنشستگی 26 سال بیشترباید مستمری پرداخت کنند.

وی با دفاع از قانون افزایش سن بازنشستگی افزود: این مصوبه به کسانی که درآستانه بازنشستگی هستند فشاری وارد نمی کند بلکه مربوط به افرادی است که تازه وارد عرصه کار می شوند.

عنابستانی تصریح کرد:این افزایش حتما کار درست و منطبق بر تجربه جهانی است و تمام کشورهای دنیا سنوات کاری را به 35 سال وسن بازنشستگی را به بالای 60 رسانده اند.

وی تاکید کرد: البته برخی از نمایندگان تحت تاثیر فضا سازی ها، می گویند طرح دوفوریتی برای لغو این مصوبه می دهند که می توانند این اقدام را داشته باشند اما نهایتا کل نمایندگان ومجلس است که باید نظر نهایی و رای بدهد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما