اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

تهدید دوباره یارانه نقدی توسط نمایندگان مجلس / مردم چه گناهی دارند؟

اقتصاد100- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: یارانه نقدی یکی از مهم ترین عوامل رشد نقدینگی است و انتظار می رفت دولت در ماه های اول شروع کار خود ،‌ از توزیع یارانه نقدی خودداری کند.

تهدید دوباره یارانه نقدی توسط نمایندگان مجلس / مردم چه گناهی دارند؟

محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان درمجلس شورای اسلامی به اقتصاد 100 گفت:نظر نمایندگان درمورد توزیع یارانه عینا همان چیزی است که در قانون به صراحت آمده و آنهم توزیع کالا برگ الکترونیکی است، دولت باید تمام زیرساخت های لازم برای توزیع کالا برگ الکترونیکی  را ایجاد کند. معتقدیم اگر یارانه به صورت ترکیبی توزیع شود حتما به افزایش تورم و رشد نقدینگی کمک می کند و این می تواند هدفی که قانونگذار آنرا دنبال می کرد محقق نکند.

رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس در خصوص فشار تورمی توزیع ترکیبی یارانه نقدی همراه با کالا برگ افزود:‌حتما تورم افزایش می یابد. راهکار همان توزیع کالابرگ الکترونیکی برای جامعه هدفی است  که در قانون مشخص شده ،‌دولت باید زیرساخت را فراهم و کالا برگ را توزیع، و یارانه نقدی را حذف نماید. یارانه نقدی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث رشد نقدینگی شده است . انتظار بود که دولت در ماه های اول شروع کار خود ،‌ از توزیع یارانه نقدی خودداری کند.

وی درپاسخ به اینکه بخشی از مردم به دریافت یارانه نقدی عادت کرده اند چه باید کرد گفت:مردم دریافت های نقدی خود را به خرید کالا اختصاص می دهند ،‌وقتی کالا برگ الکترونیکی جهت خرید کالاهای اساسی اختصاص یابد می تواند نیازهای مردم را تامین کند.هدف دولت و قانون گذار این بود که کالاهای اساسی ارزان تر به دست جامعه هدف برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر قرار باشد جامعه هدف پول بگیرد و در محل دیگری آنرا خرج کند ،‌ از هدف خود دور شده ایم. دولت باید کالابرگ الکترونیکی برای خرید کالای اساسی  صادر کند ، و‌این انتظاری است که قانونگذار از دولت دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در این بخش با  انحراف از قانون مواجه هستیم تاکید کرد: بله !

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما