اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

جنگ غزه چه روندی را به بر اقتصاد جهان دیکته می کند؟!

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت:جنگی که هم اکنون در غزه رخ داده ، طبیعتا تاثیر خود را نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا می گذارد.

جنگ غزه چه روندی را به بر اقتصاد جهان دیکته می کند؟!

 

 

حسین نوش آبادی نماینده ورامین در ادامه گفتگو با اقتصاد 100 افزود: تحولات بین المللی اعم از سیاسی و نظامی در بازار جهانی، برروی قیمت ارز وطلا تاثیر گذار است و این ربطی به مساله جغرافیایی جنگ ،که درنزدیکی جمهوری اسلامی یا دورتر باشد ندارد.

 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی مواضع خود را براساس اقتصاد تنظیم نمی کند، اینکه بگوییم حالا چون بر اقتصاد تاثیر گذارد است و نباید گرانی ارز وطلا شود جز اصول ما نیست.

 

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی اعلام کرده در جنگی که در غزه رخ داده دخالتی ندارد واین  موضعی است که رهبری و مسئولان ارشد نظام اعلام کردند، بارها اعلام شده که این حمله و هجمه از سوی نیروهای فلسطینی طراحی شده و این اقدام پیش دستانه برای دفاع از خود بوده است.لذا جمهوری اسلامی در عین حال که دست آنها را می بوسد و حمایت معنوی وسیاسی می کند اما دخالت در امور نظامی ندارد.

 

این نماینده مجلس یازدهم گفت: لذا این جنگ،خواه تاثیر اقتصادی داشته و یا نداشته باشد به آن کاری نداریم چون مواضع واهدافمان مهمتر است و اینکه تلاطمی در بازار است ارتباطی با مسایل ما ندارد.  

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی قیمت ارز و طلا بستگی به تحولات در سطح جهان دارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگی دخالت نمی کند ،اما اگر بنابر مصالح و اقتضا درنقطه ای ورود کنیم  این بحث مربوط به امنیت و مصالح کشور است واقتصاد و بازار ارتباطی با مسایل داخلی ما ندارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما