اختصاصی اقتصاد 100 / توضیحات شنیدنی عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

یک خبر فوری مالیاتی / مالیات بر ارزش افزوده 13 درصدی در راه است؟!

اقتصاد 100-عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از لایحه برنامه هفتم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده تاکید کرد در این برنامه هیچ ماده ای که به نفع اقتصاد و معیشت خانوار باشد دیده نشده وحتی مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 13 درصد افزایش یافته است.

یک خبر فوری مالیاتی / مالیات بر ارزش افزوده 13 درصدی در راه است؟!

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابوردر گفتگو با اقتصاد 100 گفت:لایحه دولت چیز زیادی در مورد اقتصاد خانوارنداشته به همین دلیل در کمیسیون تلفیق بررسی برنامه هفتم توسعه بخش هایی که به نفع تقویت اقتصاد خانوار و رفع مشکلات معیشتی است گنجانده شده تا احکامی که منجر به کمک، مساعدت و حمایت از معیشت خانوار می شود الحاق گردد و احکامی که منجر به کاهش قدرت خرید است لغو شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود:دولت در لایحه خود پیشنهاد داده که مالیات بر ارزش افزوده که هم اکنون  9 درصد است با 4 درصد افزایش روبه رو شده  و به میزان 13 درصد از مردم دریافت شود، اگر این پیشنهاد دولت تصویب شود شاهد یک شوک تورمی به اقتصاد و معیشت تمام خانوار های ایرانی خواهیم بود که مجلس فعلا مقاومت کرده و خواستار حذف این بند شده و بر سر این موضوع با دولت چالش دارد.

وی تاکید کرد:در حوزه مسکن، ازدواج ،فرزند آوری و افزایش حقوق، احکامی را مجلس در جهت تقویت اقتصاد خانوار فعلا اضافه کرده اما دولت به بهانه اینکه بار مالی دارد به شدت مخالفت است.

ارکانی درپاسخ به اینکه اگر دولت حرف خود را به کرسی بنشاند و آنچه خواسته مصوب شود گفت: مجلس قانون گذار است قانونی که ولو دولت قبول ندارد وقتی به تایید شورای نگهبان برسد و ابلاغ شود قانون است و اگر کسی آنرا اجرا نکند به عنوان متخلف از اجرای قانون وکسی که ترک فعل کرده قابلیت پیگیری حقوقی وقضایی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: وقتی قانون تصویب شود مجلس بر نحوه اجرای آن نظارت خواهد داشت و آنچه به عنوان قانون از سوی رئیس مجلس ابلاغ شود لازم اجرا است.  

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما