نائب رئیس کمیسیون آموزش مطرح کرد

دردسر رانت فیلترشکن ها برای وزیر ارتباطات / مجلسی ها چه می گویند؟!

اقتصاد 100- نائب رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات تاکید کرد که بازار فیلتر شکن ها درآمد رانتی برای عده ای خاص دارد اما مردم عادی را متضرر می کند.

 دردسر رانت فیلترشکن ها برای وزیر ارتباطات / مجلسی ها چه می گویند؟!

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه یکی از تعهدات وزیر ارتباطات درزمان کسب رای اعتماد بهینه شدن اینترنت بود گفت:اینترنت غیر ثابت وضعیت خوبی ندارد وبسیاری از آنتن های بی تی اس درکشور مجهز به فورجی نیست.

وی افزود:‌بستر شبکه های اینترنت کشور براساس استفاده از اپلیکشن های مختلف در سامانه های خارجی طراحی شده ومردم با استفاده از فیلتر شکن به آن دسترسی پیدا می کنند که این شرایط هزینه استفاده و مصرف اینترنت را چند برابر کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات افزود:‌ رویکرد این بود که با شرکت های بین المللی مذاکره بشود و سرورها به داخل کشور وارد شود اما هنوز گزارشی از این اقدام داده نشده ، هرچند سامانه های ملی تقویت شده ولی تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله زیادی است.

وی در خصوص استفاده از فیلترشکن درکشور تصریح کرد:به دلیل محدودیت در بستر خدمات، مردم مجبور به استفاده و نصب فیلترشکن هستند که این مساله رانتی برای عده ای خاص فراهم کرده است.

محمد وحیدی نماینده بجنورد گفت:عده ای از بستر فیلتر شکن سود می برند ومنافع آنان تضمین می شود ولی بسیاری از مردم متضر می شوند.

وی با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر ارتباطات در مورد اینترنت کشور افزود: نمایندگان به عنوان مدافعان مردم اعتراض خود را اعلام کردند.

وحیدی با بیان اینکه موضوع فیلترشکن با میزان سلامت اجتماعی درارتباط است تصریح کرد:فیلترشکن عامل نوعی آسیب اجتماعی جدید است چون افراد از مسیر فیلترشکن به درگاه هایی ورود پیدا می کنند که مسایل غیراخلاقی درآن موج می زند.

نماینده دوره یازدهم با اشاره به اینکه اعتراضات مردمی بسیاری در این بخش به مجلس رسیده افزود: دفاع آقای زارع پورمورد پذیرش نمایندگان نیست وقطعا این مطالبه عمومی از کانال مجلس ،نمایندگان و رسانه پیگیری می شود.

وی تاکید کرد:برداشتم این است که متاسفانه فضای مدیریتی قوی در وزارت ارتباطات برای هدفگذاری درمورد کاهش آسیب ها شکل نگرفته است .

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما