سازمان امور مالیاتی موظف به فراخوان مودیان مشمول مالیات شد

اقتصاد ۱۰۰ - سازمان امور مالیاتی کشور موظف شد مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷ را که تا زمان تصویب این قانون فراخوان نشدند، تا پایان سال ۱۴۰۲ به تدریج فراخوان کند.

سازمان امور مالیاتی موظف به فراخوان مودیان مشمول مالیات شد

در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که ارجاعی از صحن علنی مجلس است در دستور کار قرار گرفت و مواد (۴) و (۵) این لایحه به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس ماده( ۴)‌ این لایحه نیز که تصویب شد، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷ را که تا زمان تصویب این قانون فراخوان نشدند، مطابق جدول زمان بندی که توسط رییس سازمان مالیاتی کشور پیشنهاد شده و به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید، تا پایان سال ۱۴۰۲ به تدریج فراخوان کند.

مودیان موضوع این ماده، تا زمانی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور فراخوان نشده باشند مجاز به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خریداران نیستند. دریافت کننده مشمول تبصره (۲) ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده و وجه دریافتی باید پرداخت کننده، مسترد شود. همچنین مالیات بر ارزش افروده پرداختی توسط این دسته از مودیان مادامی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور فراخوان نشدند،‌ به عنوان اعتبار مالیاتی برای آنان منظور نمی‌شود.

بر اساس ماده (۵) این لایحه که به تصویب نمایندگان رسید، از ابتدای ماده (۲) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تا عبارت «نسبت به ثبت نام در سامانه مؤدیان اقدام کنند» حذف و عبارت «سازمان مکلف است ظرف یک هفته از تاریخ راه‌اندازی سامانه مودیان نسبت به ثبت نام و عضویت تمامی مودیان در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به آنها اقدام کند.

همچنین سازمان موظف است حداکثر ظرف یک هفته پس از ثبت‌نام مودیان در نظام مالیاتی ، نسبت به ثبت نام و عضویت و نیز تخصیص کارپوشه اختصاصی به آن‌ها در سامانه مؤدیان اقدام کند. در صورت عدم اجرای حکم فوق توسط سازمان برای مودیانی که در نظام مالیاتی ثبت‌نام کرده‌اند، مودیان مذکور مشمول جرائم مربوط به عدم عضویت یا عدم ثبت نام در سامانه مودیان نمی‌شوند.» جایگزین آن می‌شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما