متخصصین مقیم خارج هم حمایت مالی می شوند و هم حمایت کاری

اقتصاد 100 - به گفته رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از ابتدای سال 1402 پلتفرم کانت به کانکت پلاس تغییر نام داده و اماده همکاری و ارتباط برقرار کردن میان شرکت های دانش بنیان داخلی با سرمایه گزاران و ایرانیان خارج از کشور است.

متخصصین مقیم خارج هم حمایت مالی می شوند و هم حمایت کاری
حجم ویدیو: 46.39M | مدت زمان ویدیو: 00:04:04
دکتر امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری؛ در برنامه مجله اقتصادی "فرصت" از شبکه جهانی جام جم، با اعلام این خبر گفت: ما از چند سال گذشته در مرکز تعاملات پلتفرمی به نام " connect" داشتیم که عملا اسباب ارتباطی ایرانیان خارج از کشور بوده و حمایت های متنوعی را از ایرانیان خارج ازکشور دارد.
وی افزود: این پلتفرم دارای یه سری ویژگی هایی است که به صورت شفاف هم در پایگاه connect اعلام شده است.
امیر آبادی با اشاره به اینکه در برنامه جدید کانکت که از سال 1402 به نام کانکت پلاس نامگذاری شده، تمرکز اقتصادی بر روی درخواست ها بیشتر شده است خاطر نشان کرد: در شرایط جدید به دنبال ایجاد ارتباط بین متخصصین خارج از کشور با شرکت های دانش بنیان وصنایع بزرگ هستیم زیرا نکته با اهمیت برای یک متخصص احساس مفید بودن و استفاده از تخصص و ایجاد انگیزه است که ما در مرکز تعاملات بین المللی به دنبال آن هستیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: در موارد خاص و انچه برای شرکت های دانش بنیان بزرگ مهم است اینست که حمایت های ما حمایت های خاص تری باشد و اگر درخواست کنندگان از خارج از کشور یعنی ایرانیان و متخصصین مقیم خارج بتوانند مشکلاتی را از شرکت های دانش بنیان در قالب پروژه های انتقال فناوری برطرف کنند، هم حمایت های مالی و هم حمایت های کاری خواهند شد.
وی در خصوص رقم ریالی حمایت های مالی خاطر نشان کرد:عدد حمایت در مقیاس بین المللی است و در ساه ماهه ابتدای سال 4 یا 5 مورد ارتباط و تقاضا از ایرانیان خارج از کشور در مقایس قابل توجهی داشته ایم و بیشتر تلاش می کنیم هم تقاضا و هم نیاز رادر این عرصه دریابیم.
وی در خصوص رشته های مورد تقاضا در شرکت های دانش بنیان برای ایرانیان خارج از کشور گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی تجربیات مهمی داشته ایم و برخی در قالب سهامداران شرکت های دانش بنیان بوده که ورود کرده ایم و این نکته را هم تاکید کنم که این متخصیصین که وارد این مرحله شده اند درامدهایشان همسان با درامدهای متخصصانی است که درخارج از کشور وجود دارند.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما