وعده توخالی وزیر نیرو؟! / محل تامین پاداش برای کاهش مصرف برق مشخص نیست

اقتصاد 100 - در حالی که طی سالهای اخیر وزارت نیرو سیاست جدیدی را برای تشویق کاهش مصرف برق در نظر گرفته و بر آن تاکید دارد؛ به نظر میرسد امسال محل تامین وعده وزیر نیرو برای پرداخت نقدی به مشترکینی که مصرف خود را کاهش دهند، هنوز مشخص نیست.

وعده توخالی وزیر نیرو؟! /  محل تامین پاداش برای کاهش مصرف برق مشخص نیست

محمد علی اکبری دبیر ستاد مدیریت مصرف برق در گفتگو با برنامه نمودار رادیو ایران ضمن توضیح در مورد مشوق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق در روزهای گرم تایستان تاکید کرد وزارت نیرو امسال قصد دارد فقط به بستانکار قبض کردن مشترکان کم مصرف اکتفاء نکرده و در عمل به کارت های بانکی مشترکان مبالغی را واریر کند و این افراد امکان خواهند داشت این مبالغ را در فروشگاهها و مراکزی که بعد معرفی می شوند برای خرید کالاهای مورد نیازشان استفاده کنند.

علی اکبری در پاسخ با این پرسش که محل تامین این ارقام کجاست، گفت: کارگروهی برای این کار تعریف شده است.

به عبارت ساده تر می توان این برداشت را از پاسخ دبیر ستاد مدیریت مصرف برق داشت که طرح اعلام شده از سوی وزارت نیرو هنوز محل تامین مشخصی نداشته و معلوم نیست از کدام محل قرار است به مصرف کنندگانی که موفق شوند میزان مصرف خود را کاهش دهند پاداش نقدی پرداخت شود.

البته طرح مشوق برای مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است ولی در صورتی که وزارت نیرو نتواند محل تامین مطمئنی برای وعده ای که داده پیدا کند ضمن از بین بردن اعتماد مردم در عمل کسانی را که برای همراهی با سیاست اعلامی وزارت نیرو تلاش کرده اند را تنبیه خواهد کرد.

البته باید امیدوار بود قبل از آنکه وعده محرابیان وزیر نیرو توخالی به نظر برسد کارگروه مورد اشاره علی اکبری دبیر ستاد مدیریت مصرف برق موفق شوند چاره اندیشی مناسبی برای این طرح داشته باشند و اجازه ندهند که کم مصرفها و مشترکینی که با دولت همراهی کرده اند به خاطر اعتمادشان به وعده دولت، تنبیه شوند.

حجم فایل صوتی:5.18M | مدت زمان فایل صوتی :00:06:27

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما