تعیین شرایط افزایش سقف واردات

اقتصاد ۱۰۰- تصویبنامه هیئت وزیران در مورد اصلاح ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و اصلاحات بعدی آن ابلاغ شد.

تعیین شرایط افزایش سقف واردات

تصویب‌نامه هیئت وزیران در مورد اصلاح ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و اصلاحات بعدی آن ابلاغ شد که نحوه صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی؛ مهلت اعتبار کارت‌های بازرگانی و سقف ارزشی واردات بر اساس رتبه‌بندی اعتباری سامانه در این مصوبه مشخص شده است.

در تبصره ۳ بخش مربوط به شرایط صدور کارت بازرگانی آمده است:

سقف ارزش واردات برای دریافت‌کنندگان کارت بازرگانی بر اساس رتبه‌بندی اعتباری سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری تعیین می‌شود. در صورت عدم امکان رتبه‌بندی این سقف در سال اول با لحاظ شاخص‌هایی نظیر گردش حساب بانکی شخص حقیقی یا حقوقی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و سرمایه ثبتی شخص حقوقی حداکثر پانصد هزار (۵۰۰۰۰۰) دلار خواهد بود. سقف ارزش واردات در زمان ثبت سفارش اعمال خواهد شد.

در صورت نداشتن بدهی گمرکی، سقف تعیین‌شده به‌میزان مبلغ وارداتی که بدهی گمرکی آن تسویه شده است مجدداً قابل استفاده خواهد بود. تعداد رشته فعالیت و نوع آن مخصوصاً در مورد کالاهای اساسی، حساس و ضروری نیز برای هر بازرگان بر اساس رتبه‌بندی اعتباری سامانه مذکور تعیین خواهد شد. افزایش سقف یادشده به‌صورت موردی با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است.

در موارد زیر در صورت کافی نبودن سقف تعیین‌شده به‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌میزان مورد نیاز دارنده کارت بازرگانی به سقف مذکور اضافه می‌شود:

۱- ثبت سفارش جهت تأمین نیاز واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری توسط خود آنها یا اشخاص زیر:

۱ -۱ -شخص حقیقی یا حقوقی که مالکیت بیش از پنجاه درصد (۵۰٪) آن واحد تولیدی را دارد.

۱- ۲- شخص حقوقی تحت مالکیت واحد تولیدی با مالکیت بیش از پنجاه درصد (۵۰)

۱ -۳- شخص حقوقی که با واحد تولیدی مذکور (هر دو تحت مالکیت شخص واحد) مالکیت بیش از پنجاه درصد (۵۰) درصد باشند.

۲- ثبت سفارش با محل تأمین ارز واردات در مقابل صادرات خود

۳- ثبت سفارش ماشین‌آلات، تجهیزات، اجزا و قطعات خط تولید برای واحدهای دارای جواز تأسیس از مراجع قانونی ذی‌ربط با حداقل درصد پیشرفت فیزیکی تعیینی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت.

متن کامل تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص اصلاح ماده ۱۰ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را اینجا بخوانید.

 
منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز