شناسایی۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

اقتصاد 100 - رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به تازگی در 4 استان بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی کرده ایم.

شناسایی۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

طبق اعلام رییس سازمان امور مالیاتی کشور، سال ۱۴۰۱ مواردی ازقبیل کشف پروژه مالیاتی متعددی و همچنین دستگیری های زیادی نسبت به کلاهبرداران مالیاتی صورت گرفته است، بالغ بر ۲۵۰ پرونده مهمی است که در چارچوب سیاست های پروژه مالیاتی شناسایی شده است، همچنین بالغ بر ۳۰۰ نفر دستگیر شده اند.

بر اساس گفته داوود منظور، در حال حاضر یکی از ریسک‌های مخاطرات جدی در حوزه مالیات داریم همین معاملات جعلی و سوری است که راهکار هایی برای مقابله با آنها شناسایی کردیم که اخیراً در سه الی چهار مورد در چهار استان توانستیم بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی کنیم.

شناسایی ابربد‎هکار مالیاتی با ۱۵ سال فرار مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از شناسایی اموال ابر بدهکار مالیاتی که با شگردهای خاص، ۱۵ سال اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، خبر داد که در همین راستا اقدامات وصول مالیات یکی از ابر بدهکاران مالیاتی که با شگردهای خاص در طول ۵ هزار و ۵۲۰ روز اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، انجام و از طریق شناسایی املاک و جریان فروش کالا با استفاده از حساب دیگران در مرحله وصول قرار گرفت.

این بدهکار مالیاتی بیش از ۲۴ شرکت در هشت استان کشور دارد و در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی داشته است.

بخش عمده‌ای از بدهی‌های مالیاتی و بانکی مربوط به شرکت‌های اقماری نامبرده که جزء شرکت‌های بورسی نیز است، با اخذ وکالت‌نامه‌های بلاعزل توسط ایشان به نفع شرکت‌های سهامی خاص تأمین دلیل شده یا پس از تملک آنها توسط بانک‌ها بابت بدهی معوقه مجدداً برای شرکت‌های سهامی خاص خود خریداری شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما