توقف هرکامیون‌ در مرزها روزی 2هزار دلار به اقتصاد کشور ضرر می زند

اقتصاد 100 - مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: تقویت پایانه های مرزی و کاهش توقف کامیون ها در مرزها، توسعه مناسبات تجاری کشور را به همراه خواهد داشت.

توقف  هرکامیون‌ در مرزها روزی 2هزار دلار به اقتصاد کشور ضرر می زند

حمید رضا هدایتی گفت:پاشنه آشیل دولت برای توسعه مناسبات تجاری توقف کامیون ها در مرز‌ها است و اگر دولت به این موضوع توجه نکند در این بخش پیشرفتی صورت نمی‌گیرد. در حال حاضر مسیر ترانزیتی کالا حدود ۲۳ روز است، اما مسیر حمل کالا در داخل کشور هم همین مدت زمان می برد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری توضیح داد: هزینه هر روز کرایه کامیون‌ها حدود ۲ هزار دلار است که ۲۰ روز حدود ۴۰ هزار دلار می‌شود واگر به این بخش توجه نشود با مشکل روبرو خواهیم شد و باید نگاه مدیران ارشد اقتصادی دولت به مقوله پایانه مرزی عوض شود تا شاهد بهبود دراین حوزه باشیم.

او می گوید:  با تقویت و توسعه پایانه های مرزی و همچینن  هدایت اقدامات گمرکی به سمت دیجتال شدن  و خروج تشریفات به بیرون از پایانه های مرزی شاهد  توسعه مناسبات تجاری کشور خواهیم بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
  • محمد عیقرلو ارسالی در

    سلام ضمن تشکر از جناب آقای مهندس هدایتی برای توسعه پایدار از ترانزیت خارجی کالا از قلمرو ایران
    با سپاس بیکران از جناب هدایتی استدعا دارم در خصوص راه اندازی گمرک مرزی رازی برای ترد ناوگان ایرانی وکاهش توقف در گمرک مرزی بازرگان
    با تشکر از بذل عنایت شما
    عیقرلو کارشناس ترانزیت

.
باز