صنعت پلی استر ایرانی شد

اقتصاد 100 - یک تولیدکننده الیاف مصنوعی گفت: ۹۸ درصد مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی الیاف پلی استر در داخل کشور تولید می‌شود.

بهنام ابراهیمی افزود: ۵۰ واحد تولیدی در کشور سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن الیاف پلی استر تولید می‌کنند که بخش عمده مواد اولیه آن‌ها از مواد بازیافتی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم واردات در حوزه الیاف پلی استر بسیار ناچیز است، گفت: تا پیش از سال ۱۳۹۰، حدود ۸۰ درصد الیاف پلی استر مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و در حال حاضر، تنها مقدار ناچیزی که برای مصارف خاص است و تولید آن باصرفه نیست، وارد می‌شود.

این تولید کننده الیاف مصنوعی با بیان اینکه صادرات سهم بالایی در این بخش دارد، اضافه کرد: سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون دلار الیاف پلی استر صادر می‌شود و عراق و روسیه مهمترین بازار‌های هدف صادراتی این کالا هستند.

ابراهیمی با اشاره به توان واحد‌های تولیدی برای افزایش تولید، گفت: افزایش ظرفیت تولید برای واحد‌های تولیدی وجود دارد و با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ماشین آلات واحد‌های تولیدی می‌توان تا ۳۰ درصد حجم تولید را افزایش داد.

وی با بیان اینکه دلیجان، قطب تولید الیاف مصنوعی کشور است، افزود: ۸۵ درصد الیاف پلی استر در این شهر تولید می‌شود و ۹۸ درصد مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی از داخل تامین می‌شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما