اجرای الگوی کشت شاه کلید وزارت کشاورزی برای افزایش تولید

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش تولید گفت: مهمترین برنامه ما در سال جدید، اجرای الگوی کشت برای افزایش تولید در محصولات اساسی، چون گندم، جو و برنج است.

اجرای الگوی کشت شاه کلید وزارت کشاورزی برای افزایش تولید

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" درباره برنامه‌های جهاد کشاورزی برای افزایش تولید، اظهار داشت: مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی اجرای الگوی کشت در سال جدید است که تولید را به سمت محصولات اساسی چون گندم، جو، برنج، شکر و دیگر کالا‌های استراتژیک سوق خواهد داد.

مهاجر افزود: البته به این معنی نیست که محصولات دیگر مانند سبزی و صیفی از سبد مردم حذف می‌شود بلکه مدیریت طوری خواهد بود که علاوه بر تامین نیاز‌های روزانه سبزی و صیفی، محصولات اساسی در اولویت باشد.

وی از اجرای کشت قراردادی خبر داد و گفت: در سال جاری ۱.۴ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به صورت قراردادی کشت شده، یعنی کشاورزان با بخش خصوصی و بخش دولتی قرارداد می‌بندند که نیاز‌های نقدینگی و نهاده‌ای آن‌ها را تامین می‌کند و موجب افزایش محصول خواهد شد.

مهاجر همچنین از افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی گفت و اینکه اگر کشاورزان به جبران خسارت‌های احتمالی اطمینان داشته باشند با دلگرمی بیشتری تولید خواهند کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از برنامه‌های کنترل مصرف آب، توسعه آبیاری نوین و کاهش مصرف نهاده‌ها خبر داد و افزود: همه این‌ها در کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید تاثیرگذار است.

مهاجر درباره برنامه جهش تولید در دیمزار‌ها هم تاکید کرد: این طرح در سطح ۴.۲ میلیون هکتار در دیمزار‌ها اجرا می‌شود که پیش‌بینی شده است تولید محصولات کشاورزی را ۵ میلیون تومان افزایش دهد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز