استاندار بوشهر:

تولید ۱۶۵ هزار تن میگو و ماهی پرورشی در استان بوشهر

اقتصاد 100 - استاندار بوشهر گفت: در افق ۱۴۰۴، انتظار داریم تولید میگوی پرورشی این استان به ۱۰۰ هزار تن و ماهی پرورشی نیز به ۶۵ هزار تن برسد.

تولید ۱۶۵ هزار تن میگو و ماهی پرورشی در استان بوشهر

احمد محمدی زاده چهارشنبه ۲ فروردین  با تبریک سال نو به مردم شریف استان بوشهر اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال" مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده که همه موظفیم در راستای تحقق عملی شعار سال اهتمام ورزیم.

وی افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه‌های تولیدی و صنعتی و اقتصادی دارد و استفاده بهتر و موثرتر از این پتانسیل‌ها باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد. استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اقتصاد دریاپایه و استفاده از ظرفیت ۹۳۷ کیلومتر مرز با خلیج فارس، از اولویت‌های استان بوشهر برای رشد تولید است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: در حوزه پرورش آبزیان، سال ۱۴۰۱ با روش‌های نوین و فناورانه، تولید میگو از ۲۸ هزار تن به ۳۹ هزار تن رسید و تولید و برداشت ماهی در قفس نیز سه برابر شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: در حوزه تجارت دریایی با توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی، ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها افزایش یافته و در زمینه ته‌لنجی نیز اقدامات ارزشمندی بنفع ملوانان و بازاریان انجام شد.

محمدی‌زاده افزود: میزان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد محسوسی داشته و در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۷۶۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه منجر به عقد قرارداد با بخش خصوصی شد که تحولی در عرصه تولید و اشتغال ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌کنم سال ۱۴۰۲ سال طلایی برای شکوفایی اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر باشد و امیدوارم منافع این اقدامات به مردم برسد.

منبع : ایسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز