بحران آب جدی شد

اقتصاد 100 - بحران خشکسالی همواره زمین را تهدید می‌کند. نام‌گذاری ۲۲ مارس (۲ فروردین) به عنوان روزجهانی آب و تعیین شعار شعار «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» برای امسال تلاشی برای جلب توجه همگان برای عبور از این بحران است.

بحران آب جدی شد

برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ و در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو، ۲۲ مارس به عنوان "روز جهانی آب" اعلام و از همه کشورها درخواست شد تا در راستای اجرای بیانیه ۲۱ سازمان ملل، اقدام به آگاه‌سازی مردم در مورد آب از طریق انتشار نشریات و برگزاری همایش ها، نشست ها و نمایشگاه‌ها کرده و در گرامیداشت آن بکوشند.

سازمان ملل هر سال شعاری را برای این روز انتخاب و از ۲۲ تا ۲۴ مارس کنفرانس آب را در یکی از شهرهای جهان برگزار می‌کند. امسال شعار روز جهانی آب، «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» تعیین شده که حاوی پیام بسیار مهمی است. "شتاب" گویای ضرورت سرعت بخشیدن به حل بحران آب است. به موازات گذر بی امان زمان، بر تعداد اهالی کره زمین نیز افزوده می‌شود و مصرف کنندگان منابع محدود آبی روز به روز بیشتر می شوند.

بحران آب در همه دنیا وجود دارد. منابع آب شیرین محدود و مناب آب شور برای استفاده هزینه‌بر هستند. در این بین ایران سه درجه سیلسیوس گرم‌تر از جهان و بارش آن یک سوم بارش جهان است، پس آب ما کمتر و نیاز آبی ما بیشتر از میانگین جهانی است.

منبع : ایسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز