طرح پیشنهاد تحول در فرهنگ اقتصادی کشور برای مهار تورم و افزایش تولید

اقتصاد 100 - معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب باید به جوانان و دانش بنیان‌ها بیش از پیش اعتماد کرد، گفت: حضور جوانان متخصص و متعهد به قرار گرفتن امور در ریل درست کمک می‌کند.

طرح پیشنهاد تحول در فرهنگ اقتصادی کشور برای مهار تورم و افزایش تولید

مهدی باقریان عصر امروز ۱ فروردین ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه توجه جدی رهبر معظم انقلاب به مساله اقتصاد حاکی از بی توجهی‌های مفرط در دهه‌های متمادی به ساختارهای اقتصادی توسط متولیان است، اظهار کرد: بسیاری از ساختارها و مسیرهای حرکتی اقتصادی در کشور نیازمند بازنگری، مردمی سازی و انطباق با فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی ما دارد.

وی مقوله فرهنگ را یک مقوله مهم، اساسی و ریشه‌ای دانست و افزود: تلاش‌ها باید به سمتی معطوف شود که فرهنگ اقتصادی کشور با نگاهی تازه، نو و مبتنی بر ابتکارات نوین بازسازی و بازتعریف شود.‌

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه برای اصلاح و بهبود وضعیت موجود باید به جوانان و دانش بنیان‌ها اعتماد کرد، گفت: از سویی حضور جوانان متخصص و متعهد به قرار گرفتن امور در ریل درست کمک کرده و از سویی توجه به دانش بنیان‌ها هم به مهار تورم و هم رشد تولید به صورت مستقیم یاری می‌رساند.

باقریان بر لزوم‌ توجه به نوآوری و تولید در حوزه فرهنگ نیز تاکید کرد و گفت: اگر تولیدات فرهنگی ما در حوزه اقتصادی از جمله موضوعاتی چون وجدان کاری، فرهنگ دینی کار، بهره‌وری، خدمتگزاری و... فاخر و کارشناسی باشد مقدمه‌ای بر تحولات اقتصادی خواهد بود. 

وی از برنامه‌های جدی جهاددانشگاهی برای ایجاد تحول در ۷ حوزه مفهومی فرهنگی اقتصادمحور منطبق بر منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد و اضافه کرد: در این مسیر از ظرفیت و توان دانشجویان و جوانان استان بهره خواهیم برد.

منبع : ایسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما