کره شمالی: 800 هزار نفر برای جنگ علیه آمریکا نام‌نویسی کردند

اقتصاد100- روزنامه دولتی کره شمالی روز شنبه گزارش داد که حدود 800 هزار نفر از شهروندان این کشور داوطلبانه برای پیوستن به ارتش این کشور یا ثبت نام مجدد در ارتش برای جنگ علیه ایالات متحده آمریکا اقدام کرده‌اند.

کره شمالی: 800 هزار نفر برای جنگ علیه آمریکا نام‌نویسی کردند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، روزنامه ردونگ سینمون گزارش داد که حدود 800 هزار دانشجو و کارگر تنها در روز جمعه در سراسر کشور تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش برای مقابله با ایالات متحده ابراز کردند.

این ادعای کره شمالی پس از آن مطرح شد که این کشور روز پنجشنبه موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-17 خود را در پاسخ به مانورهای نظامی جاری آمریکا و کره جنوبی پرتاب کرد.

کره شمالی روز پنجشنبه، ساعاتی پیش از پرواز رئیس‌جمهور کره جنوبی به توکیو برای نشستی که در آن راه‌های مقابله با کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار می‌داد، موشک بالستیک قاره‌پیما را به سمت دریای بین شبه جزیره کره و ژاپن شلیک کرد.

موشک‌های بالستیک کره شمالی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است و این پرتاب با محکومیت دولت‌های سئول، واشنگتن و توکیو مواجه شد.

نیروهای کره جنوبی و آمریکا رزمایش 11 روزه مشترک موسوم به «سپر آزادی 23» را از روز دوشنبه آغاز کردند که در مقیاسی که از سال 2017 تاکنون دیده نشده بود، برای مقابله با تهدیدات فزاینده کره شمالی برگزار شد.

آمریکا و کره جنوبی توسط رهبر کره شمالی به تشدید تنش به وسیله مانورهای نظامی متهم شدند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز