سایه سنگین ورشکستگی بانک آمریکایی بر صندوق‌های بازنشستگی

صندوق‌های بازنشستگی، میلیون‌ها دلار را با توجه به ورشکستگی اس وی بی از دست دادند.

سایه سنگین ورشکستگی بانک آمریکایی بر صندوق‌های بازنشستگی

به گزارش راشاتودی، سقوط بانک سیلیکون ولی سرمایه گذاران را به این فکر واداشته که آیا پولشان امن است یا خیر. نیوزویک گزارش داد که چندین صندوق بازنشستگی در ایالات متحده و حداقل دو صندوق خارج از این کشور به دلیل سرمایه گذاری سهام بانک سیلیکون ولی (SVB) میلیون‌ها دلار از دست داده‌اند. سقوط این بانک وام دهنده باعث سقوط ارزش سهام‌های بانکی جهانی شده است. گزارش شده که موسساتی مانند صندوق بازنشستگی کارمندان عمومی کالیفرنیا (CalPERS)، سیستم بازنشستگی معلمان ایالتی کالیفرنیا (Cal STRS)، خدمات بازنشستگی ملی کره (NPS) و صندوق بازنشستگی Alecta سوئد در این بانک فناوری و پیشرو در استارت آپ سرمایه گذاری کرده‌اند.

 CalPERS که بزرگترین صندوق بازنشستگی عمومی در ایالات متحده را با بیش از ۱.۵ میلیون عضو مدیریت می‌کند، حدود ۶۷ میلیون دلار در اس وی بی و حدود ۱۱ میلیون دلار دربانک سیگنچر سرمایه‌گذاری کرده که آخر هفته تعطیل شد. الکتا، بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی سوئد، با نظارت بر دارایی‌های حدود ۱۰۴ میلیارد دلار، در زمان ورشکستگی خود، حدود ۸۴۸.۷ میلیون دلار دراس وی بی و حدود ۲۸۲.۹ میلیون دلار درسیگنچرسرمایه‌گذاری کرده بود.

اس وی بی که قبلا شانزدهمین وام دهنده بزرگ ایالات متحده بود، جمعه گذشته پس از آن که سپرده گذاران به دلیل نگرانی از سلامت مالی بانک عجله داشتند پول خود را برداشت کنند، توسط رگولاتور‌ها تعطیل شد. این بزرگ‌ترین شکست یک بانک آمریکایی از زمان بحران مالی در سال ۲۰۰۸ توصیف شده است.  انحلال سیلیکون ولی در بحبوحه سیاست‌های تندرویی که توسط فدرال رزرو ایالات متحده دنبال می‌شود رخ می‌دهد. این رگولاتور طی چند ماه گذشته چندین بار نرخ بهره را افزایش داده که خطر کاهش ارزش دارایی‌ها در ترازنامه بسیاری از موسسات مالی را افزایش داده است. روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکید کرد که سیستم بانکی آمریکا ایمن باقی می‌ماند و دولت هر کاری لازم باشد برای محافظت از آن در برابر یک بحران تمام عیار را انجام خواهد داد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما