ایران، میزبان رویداد تجاری روسیه

رویداد تجاری منطقه تامبوف روسیه در ایران روز گذشته با حضور سه شرکت روسی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

 رویداد تجاری منطقه تامبوف روسیه در ایران روز گذشته با حضور سه شرکت روسی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

در این رویداد سه روزه که از ۲۰ اسفند آغاز و تا ۲۲ همین ماه ادامه دارد، تجار و فعالین اقتصادی روسی از شهر تامبوف روسیه به سرپرستی ایگور سرکویچ، مدیر بخش دولتی پشتیبانی از توسعه صادرات روسیه، به تهران آمده اند تا با تجار و بازرگانان ایرانی و شرکت های تخصصی در زمینه محصولات ارگانیک و مواد غذایی دیدار داشته باشند.

مقامات دولتی و فعالین تجاری و اقتصادی دو کشور در اولین روز این رویداد با شرکت در نشست‌های B۲B و مذاکره با شرکت های وارد کننده، به توافقات اولیه رسیدند. بر اساس مذاکرات انجام شده هیات روسی علاقه‌مندی خود را به واردات مواد غذایی از جمله گندم، جو، غلات و همچنین خوراک دام و طیور اعلام کرده است. دست‌اندرکاران این هیات همچنین از فراهم بودن شرایط برای صادرات ماشین‌آلات صنعتی از روسیه به ایران خبر داده‌اند.

لی لی صدری، برگزار کننده رویداد تجاری روسیه در ایران با اشاره به اینکه شهر تامبوف یکی از شهرهای مهم در تولید محصولات استراتژیک و غلات کشاورزی در روسیه است، گفت: ایران یکی از مقاصد استراتژیک روس ها برای صادرات است و مبادلات تجاری ایران و روسیه در حوزه کشاورزی چند وقتی است که به خوبی عملیاتی شده و هیات های تجاری روسیه با شرکت در رویدادهای مارکتینگ و تجاری، روابط خود با تجار ایرانی را گسترش داده اند.

او اضافه کرد: شرکت های ایرانی زیادی سال هاست که با روسیه روابط تجاری دارند که اغلب با واسطه کشورهای دیگر انجام می شد. به عنوان مثال زمانی آذربایجان واسطه خرید و فروش بین ایران و روسیه بود اما حالا  اتفاق خوبی که اخیرا رخ داده این است که واسطه ها حذف شده اند و صادر کنندگان روسی به صورت مستقیم با تجار ایرانی وارد مذاکره شده و مبادلات تجاری انجام می دهند. این اتفاق باعث شده هزینه ها کاهش پیدا کند و روابط تجاری گسترده تر شود. اکنون سه شرکت تجاری اکو اویل، گروه مواد کشاورزی شهر تامبوف و شرکت آگرا از شهر تامبوف روسیه مهمان تجار ایرانی هستند و در ۲ روز آینده نتایج این مذاکرات تجاری مشخص خواهد شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما