نظارت 2 دستگاه بر نرخ بلیت پروازهای نوروزی‌ / هیج هواپیمایی زمینگیر نشده است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت بلیت پروازهای نوروزی در دستور کار نیست و اگر شرکت هواپیمایی افزایش قیمت بلیت برای پروازهای نوروزی بدهد، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشور به عنوان ناظر وارد شده و عمل می‌کند.

نظارت 2 دستگاه بر نرخ بلیت پروازهای نوروزی‌ / هیج هواپیمایی زمینگیر نشده است

 شهریار افندی‌زاده، ‌درباره نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و پروازهای نوروزی، اظهار داشت: نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی توسط سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود، همه مجوز پروازهای شرکت‌ها نیز از سوی سازمان هواپیمایی کشور صادر می‌شود و سازمان مسؤولیت نظارت بر پروازها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ما در پروازهای نوروزی محدودیت‌هایی دارد، اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیون و 300 هزار نفر مسافر از طریق شرکت‌های هواپیمایی در مقاصد داخلی و خارجی جابه‌جا شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در ایام نوروز قطعا تقاضا برای پروازها زیاد است،‌ مردم از این مدل حمل و نقلی زیاد استقبال زیادی می‌کنند اما ظرفیت‌های شرکت‌های هواپیمایی محدود است.

افندی‌زاده افزود: افزایش قیمت برای شرکت‌های هواپیمایی و نرخ بلیت در دستور کار نیست و اگر شرکتی افزایش قیمت بلیت برای پروازهای نوروزی بدهد، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشور به عنوان ناظر وارد شده و عمل می‌کند.

وی اظهار داشت: از آذر 1400 هیچ افزایش قیمت رسمی برای نرخ بلیت پروازهای داخلی اعمال نشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم هواپیمایی که مشکل ایمنی و قطعه داشته باشد پرواز کند.

افندی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد شرکت‌های هواپیمایی هواپیماهای خود را به پرواز در نیاوردند تا با کاهش عرضه قیمت‌ها افزایش یابد؟ گفت: شرکت هواپیمایی برای جابه‌جایی مسافر تأسیس شده است و قطعا هیچ شرکتی هواپیمای خود را روی زمین نگه نمی‌دارد زیرا حقوق پرسنل پرداخت می‌کند و قطعات هواپیماها مدت زمان فعالیت دارند؛ اینکه شرکت هواپیمایی هواپیمای فعال دارد و گروه‌ پروازی برای آن در نظر گرفته است ولی‌ پرواز انجام نمی‌دهد، منطقی نیست.

وی ادامه داد:‌ قطعا اگر شرکتی پروازهای برنامه‌ای خود را انجام ندهد مجوزهای شرکت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری لغو خواهد شد زیرا مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری به صورت ترکیبی برای سفرهای داخلی و خارجی است.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز