نگرانی سازندگان از گرانی اجرای طرح نهضت ملی مسکن / این طرح زمین می خورد؟

اقتصاد 100 - دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: دولت باید در صدور خدمات فنی و مهندسی و ضمانت نامه های مالی برای حضور در کشورهای خارجی را فراهم و تسهیل کند.

نگرانی سازندگان از گرانی اجرای طرح نهضت ملی مسکن / این طرح زمین می خورد؟

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  متاسفانه همکاری دولت  در صدور خدمات فنی و مهندسی و صدور ضمانت نامه مالی برای همکاری با کشورهای خارجی کم رنگ است، گفت: باید یک دستگاه مسئول صدور خدمات فنی و مهندسی باشد اما متاسفانه در حال حاضر شاهد آن  هستیم که ۱۱ دستگاه مسئول صدور خدمات فنی و مهندسی هستند. 

او ادامه داد: برای همکاری با کشورهای خارجی باید دولت ضمانت‌نامه‌های مالی صادر کند که در این  بخش هیچ برنامه و یا اقدامی دیده نمی شود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: توان اجرایی مهندسان و تشکل و بخش های مختلف ساخت وساز بالاست و بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ترکیه برای ورود به حوزه های ساخت پروژه ها درخواست داده اند به طوریکه اخیرا  کشور ترکیه  با توجه به حادثه زلزله  خسارت های عمده ناشی از آن  رخ داده است برای بازسازی واحدهای مسکونی خود درخواست داده اند .

رهبر گفت:  اخیرا هم هویتی از شرکت ها و مهندسان خبره و تشکل ها  از پروژه های مسکونی خسارت دیده در ترکیه بازدید کرده و برای بازسازی آنها اعلام آمادگی کرده اند.

دبیر انجمن انبوه سازان توضیح داد: صدور خدمات مهندسی باید یکپارچه باشد و دولت باید در زمینه صدور ضمانت نامه های مالی یاید همکاری لازم را داشته باشد تا بتوان از  فرصت های کشورهای خارجی استفاده کرد، اکنون باید تشکلی در این بخش استفاده کرد‌.

رهبر گفت: بدون حضور بخش خصوصی نمی توان  در حوزه ساخت و ساز موفق بود بنابراین باید از فرصت بخش های خصوصی در حوزه پروژه های عمرانی استفاده کرد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در خصوص پروژه های نهضت ملی مسکن  هم گفت: قیمت و هزینه های ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن بسیار افزایش یافته است و دولت باید برنامه های لازم برای حضور در این بخش را فراهم کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما