23.2 هزار میلیارد در بخش دین و تبلیغات دینی هزینه می‌شود/ بودجه ستاد اقامه نماز 87.6 درصد افزایش یافت

در سال جاری بر اساس مفاد پیش‌بینی شده در بودجه پیشنهادی دولت بیش از 23 هزار میلیارد تومان در حوزه تبلیغ و دین هزینه خواهد شد.

23.2 هزار میلیارد در بخش دین و تبلیغات دینی هزینه می‌شود/ بودجه ستاد اقامه نماز 87.6 درصد افزایش یافت

 به گزارش اقتصاد 100، مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی کارشناسی وضعیت لایحه بودجه سال جاری اعلام کرده است میزان اعتباراتی که در حوزه تبلیغ و دین پیش‌بینی شده است به 23.2 هزار میلیارد تومان خواهد رسید .

بررسی لایحه بودجه سال 1403 نشان می‌دهد میزان اعتباری که در این بخش تخصیص خواهد یافت رشدی 34.18 درصدی را در قیاس با سال گذشته شاهد خواهد بود.

 بر این اساس در میان دستگاه‌های بخش دین، ارشاد اسلامی و اوقاف بیشترین افزایش اعتبار مربوط به ستاد اقامه نماز است. بودجه این دستگاه رشدی برابر با 87.63 درصد را شاهد است. دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با رشد 76.41 درصدی بودجه عنوان دومین دستگاه با رشد بالا و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رشد 71.34 درصدی در رتبه سوم افزایش بودجه قرار دارد.

 از میان 29 ردیف دستگاهی احصا شده در بخش دین و مذهب، چهار دستگاه افزایش سرجمع اعتبارات بالای پنجاه درصد را شاهدند.

 هر چند رشد این اعتبارات 34 درصد گزارش شده اما کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بر این باور هستند که در شرایط فعلی، تغییر خاصی در فضای تبلیغاتی و دینی رخ نخواهد داد. در این گزارش تاکید شده است برنامه‌های بخش دین و تبلیغ دچار مشکلاتی به خصوص در حوزه سنجه‌های عملکردی بوده که عملکرد مطلوب آنها در سال پیش رو را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند. یکی از مهمترین این موانع و چالش‌ها عدم تدوین برنامه‌هایی در راستای تحقق برخی از مهمترین مواد حوزه دین و تبلیغ در لایحه برنامه هفتم توسعه است. بر اساس این گزارش کلی بودن برنامه‌ها در کنار شفاف نبودن برخی از برنامه‌ها و عدم توجه تدوین کنندگان لایحه به بودجه‌ریزی عملیاتی و نظارت‌پذیری و شفافیت آن از دیر مشکلات این بخش از نظر کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما