اتفاق عجیب در بازار جانشین گوشت/ قیمت‌ها باورنکردنی شد

در حالی قیمت حبوبات در بازار طی یک ماه اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که این کالا در دوره گرانی شدید گوشت ، جایگزین پروتئین حیوانی در سبد خانوار شده بود.

اتفاق عجیب در بازار جانشین گوشت/ قیمت‌ها باورنکردنی شد

 به گزارش اقتصاد 100، افزایش شدید قیمت حبوبات در یک هفته اخیر سبب شده است بسیاری از سایت‌های اینترنتی فروش این کالا را متوقف کنند و عدم موجودی را بر زیر تصویر این اقلام درج کنند . نکته مهم اینجاست که در بازار عمده‌فروشان نیز این رشد قیمت به شکل آشکاری خود را نشان داده و هر کیلو لوبیا چیتی که در اسفند ماه قیمتی در حدود 85 هزار تومان داشت، این روزها در بازار عمده‌فروشان به نرخی بین 110 تا 120 هزار تومان به فروش می‌رسد .

09

 بر اساس این گزارش قیمت عدس نیز با رشدی نزدیک به سی هزار تومان در هر کیلو در فروردین ماه بین 100 تا 105 هزار تومان قیمت خورد. بهای هر کیلو لپه در این بازار رشد قیمتی بیش از بیست هزار تومان را تجربه کرده و هر کیلو لپه به نرخ 90 تا صد هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت نخود نیز به صد هزار تومان در هر کیلو رسیده است .

 فعالان این بازار معتقدند دلیل عمده افزایش قیمت حبوبات در هفته‌های اخیر رشد تقاضا بوده است. قیمت هر کیلو گوشت در هفته‌های اخیر از هشتصد هزار تومان عبور کرده و گوشت چرخ کرده مخلوط به نرخ بیش از پانصد هزار تومان رسیده است.

 به نظر می‌رسد رشد شدید بهای حبوبات، فشار مضاعفی را متوجه سفره خانوار ایرانی حاضر در طبقه متوسط و فقیر کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما