نظر مخاطبان اقتصاد100 در باره تعطیلی آخر هفته/ 66درصد کاربران: شنبه را تعطیل کنید

تصویب لایحه تعطیلات آخر هفته در مجلس با واکنشها و انتقادات متعددی روبرو شد.

نظر مخاطبان اقتصاد100 در باره تعطیلی آخر هفته/ 66درصد کاربران: شنبه را تعطیل کنید

به گزارش اقتصاد100 سالهاست که  تعطیلات دنیای تجاری (که شامل روزهای شنبه و یکشبه است) با تعطیلی ایران(روزجمعه) از نگاه کارشناسان اقتصادی به عنوان یک اشکال اساسی مطرح است و به گفته آنها عملا ارتباطات پولی،بانکی و تجاری ایران با دنیای خارج سه روز در هفته کاملا قطع است.

مدتی پیش دولت لایحه ای را تنظیم کرد و به مجلس فرستاد  تا این مشکل رفع شود. بحثهای فراوانی در گرفت و اکثر پیشنهادات حول این محور می چرخید که تعطیلات در ایران شامل روز شنبه نیز باشد. حسن این پیشنهاد این بود که یک روز از ایام قطع ارتباط با سیستم مالی جهانی کم می شد.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اما در مصوبه خود روز5شنبه را به عنوان تعطیل اعلام کرد که عملا نوعی نقض غرض به حساب می آید و روزهای قطع روابط مالی تجاری ایران با خارج را از 3 روز به 4 روز افزایش می دهد.باید منتظر ماند تا تکلیف لایحه در جلسه علنی مجلس روشن شود.

پس از آن بعید نیست این قانون در شورای نگهبان نیز مورد چالش قرار گیرد زیرا در قانون اساسی رسما اعلام شده تعطیل رسمی کشور فقط روز جمعه است.

اقتصاد100 این موضوع را به نظرسنجی مخاطبان گذاشت و نظر آنها را در باره تعطیل شدن شنبه یا 5شنبه جویا شد.

از 1875شرکت کننده در نظرسنجی 634 نفر ( معادل 33.8 درصد) به تعطیلی 5شنبه ها رای دادند. در مقابل،1241نفر(66.2 درصد) با تعطیلی روز شنبه موافقت کردند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما