شارژ حساب یارانه بگیران / افزایش اعتبار مشمولان

اقتصاد ۱۰۰- حساب مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی شارژ شد

شارژ حساب یارانه بگیران / افزایش اعتبار مشمولان

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان خرید کالابرگی در قالب مرحله سوم طرح فجرانه، برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی فراهم شد.

در این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازای هر نفر از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق اعلام معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۹۸ میلیون سبد غذایی کالابرگ الکترونیکی در طرح فجرانه توزیع شد.

مرحله سوم و آخر این طرح تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

 شارژ مرحله سوم یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از امروز

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله سوم شارژ یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی (طرح فجرانه) امروز انجام می‌شود.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه طرح فجرانه و پرداخت ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دولت گفت: توجه ویژه به غذا و سفره مردم و نیز امنیت غذایی در دولت سیزدهم وجود دارد که در این راستا شبکه ملی اعتبار شکل گرفته که ۲۲۰ هزار فروشگاه را شامل می‌شود.

وی افزود: فروشگاه‌های طرح شامل ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای، ۲ فروشگاه بزرگ مجازی، بیش از ۴۰۰ فروشگاه فروشگاه شهر و روستا و ۲۱۰ فروشگاه در سطح شهرها طرح را همراهی می‌کنند.

به گزارش مهر، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش مهر که برخی شهروندان استان‌های غربی کشور نسبت به کمبود برخی اقلام در برخی فروشگاه‌ها گلایه مند بودند، توضیح داد: در هر استان فروشگاه‌های واجد شرایط تحت پوشش طرح قرار گرفته‌اند. در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ هزار فروشگاه مازاد در توزیع اقلام کالابرگ الکترونیکی وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: در مناطق دور افتاده تعاونی‌های شهر و روستا هم به طرح اضافه شدند و همین جا از مسؤولان استانی درخواست می‌شود فراخوان بدهند تا تعاونی‌های بیشتری طرح کالابرگ الکترونیکی را همراهی کنند. اما بر اساس گزارش‌ها استقبال در استان ایلام تقریباً ۱۰۰ درصد بوده این عدد برای اردبیل، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد بالای ۹۰ درصد رقم خورد.

عسگریان با بیان اینکه توزیع استاندارد در حال انجام است، گفت: نکته مثبت طرح فجرانه این است که شهروندان یک ماه فرصت دارند تا از بسته در نظر گرفته شده خرید کنند.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی برخی تخلف‌ها از سوی برخی فروشگاه داران و تاکید بر خرید مثلاً باید ۲ میلیون تومان خرید انجام شود تا افراد مشمول طرح فجرانه شوند درباره نحوه نظارت‌ها بیان کرد: در این طرح ۵۲ میلیون نفر از فروشگاه‌ها خرید کرده اند و افراد در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره ۶۳۶۹ تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند. در صورت محرز شدن تخلف برخورد می‌شود.

 

عسگریان در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح یارانه سه‌گانه دولت سیزدهم به پرداخت یارانه کودکان و مادران اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق امنیت غذایی و تأمین سفره مردم همزمان ۳ طرح یارانه برای کودکان دارای سو تغذیه مادران باردار و شیرده و نیز عموم مردم در حال اجرا است. هر کودک ۵ ماهه تا ۵ ساله دهک اول تا پنجم که بر اساس گزارش وزارت بهداشت دارای سوءتغذیه باشند معدل یک میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار برای خرید ۱۶ قلم واریز می‌شود. این عدد برای کودکان مشمول طرح دهک ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: در ابتدای طرح ۱۴۳ هزار کودک دارای سو تغذیه شناسایی شد و در نوبت دوم این عدد ۱۵۴ هزار کودک بود. در نهایت ۱۳۲ هزار کودک مشمول این طرح شد.

وی درباره طرح یسنا هم گفت: همچنین برای تأمین تغذیه مناسب مادران باردار و شیرده (طرح یسنا) ۸ استان محروم کشور نیز ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. تمام این مبالغ جدا از یارانه عمومی است که برای افراد دهک اول تا نهم در نظر گرفته شده است.

 

طرح ۳ ماهه فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد. بر اساس این طرح، ماهانه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با خرید ۱۱ قلم کالا به میزان تعیین شده می‌توانند معادل ۲۲۰ هزار تومان خرید داشته باشند.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرا مرحله سوم طرح عنوان کرد: در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی حدود ۹۸ میلیون بسته توزیع شده، بدون اینکه صفی ایجاد شود. میزان آورده دولت تقریباً ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و آورده مردم ۶۷ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲ میلیارد دلار کالا در ۲ ماه خرید شده و این عدد بزرگ‌ترین خرید کشور به شمار می‌رود.

 
 
 

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میزان استقبال مردم در مرحله اول ۸۷ درصدی و در مرحله دوم ۶۷ درصد بود، تاکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی از موفق‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه امنیت غذایی بوده است که به مرحله اجرا درآمده است.

عسگریان تصریح کرد: نهادهای پژوهشی قرار است مطالعه و بررسی داشته باشند که کالری دریافتی مردم در این بازده زمانی چه تغییراتی داشته است. برای ادامه‌دار شدن این طرح باید با پژوهشگران صحبت شود و نظر آنها درباره تأثیر آن مشخص شد تا در ادامه مسؤولان درباره آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. در نیمه دوم اردیبهشت ماه جمع‌بندی در خصوص ادامه‌دار شدن طرح کالابرگ و طرح فجرانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت سبدی که برای مردم در نظر گرفته شده است از سال گذشته ثابت مانده و افزایش قیمت در آن متوقف شده است، توضیح داد: قیمت این سبد حدود ۷۴۰ هزار تومان است که افراد آن را ۵۲۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. اگر قیمت این سبد ۸۰۰ هزار تومان شود نیز مشمولین طرح کالابرگ الکترونیکی آن را به قیمت ۵۲۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

معاون رفاهی وزیر کار با بیان اینکه شارژ یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی امروز انجام می‌شود، گفت: بیشترین کالایی که در این طرح خریداری شده مربوط به حوزه لبنیات است. در این طرح حبوبات به میزان ۱۰۰ هزار تن، شیر ۲۵۵ هزار تن، ماست ۲۱۴ هزار تن، ماکارونی ۶۰ هزار تن، گوشت قرمز ۴۴ هزار تن، گوشت سفید ۸۸ هزار تن، تخم مرغ ۸۹ هزار تن، پنیر ۳۴ هزار تن، شکر ۴۴ هزار تن، روغن ۷۰ هزار تن، برنج ۱۷۶ هزار تن از سوی مردم خریداری شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما