مردم عربستان هزینه زندگی شان چقدر است؟

در میان هزینه های زندگی، آنچه بیش از موضوعات دیگر اهمیت دارد، هزینه مسکن است.

مردم عربستان هزینه زندگی شان چقدر است؟

قیمت خرید مسکن  در مرکز شهرهای عربستان، برای هر متر مربع 3هزار تا 7 هزار ریال است. در خارج از شهر نیز هر متر مربع بین 1800 تا 5000 ریال قیمت دارد.

اجاره بهای یک آپارتمان دو خوابه و سه خوابه در  مرکز شهرهای بزرگ به ترتیب 4000 و 12000 ریال در ماه است. اما در مناطق متوسط ، اجاره بهای یک خانه ی 90 متری حدود 3 هزار ریال در ماه است و در شهرهای کوچکتر به 1300ریال هم می رسد. ( هر 3.7 ریال سعودی معادل یک دلار است)

  حمل و نقل عمومی در عربستان با اتوبوس و در برخی مناطق با مترو  صورت می گیرد. هزینه بلیط یکطرفه این دو وسیله نقلیه 3ریال و قیمت بلیت دوطرفه 5ریال است.

ورودیه تاکسی در عریستان 10 ریال است و هزینه سفر بر اساس مسافت دریافت می شود و اگر از تاکسی بخواهید منتظر شما بماند برای هر ساعت 30ریال دریافت می کند.

قیمت برخی کالاهای اساسی در عربستان

 

 

قیمت یک کیلو        اقلام خوراکی
۴.۷۴ ﷼ شیر
۲.۲۸ ﷼ نان سفید
۶.۵۱ ﷼ برنج
۷.۵۰ ﷼ تخم مرغ
۱۹.۷۵ ﷼ پنیر محلی
۱۸.۴۰ ﷼ مرغ
۳۸.۳۳ ﷼ گوشت
۶.۸۷ ﷼ سیب
۵.۴۵ ﷼ موز
۵.۳۲ ﷼ پرتغال
۵.۳۸ ﷼ گوجه فرنگی
۳.۹۱ ﷼ سیب زمینی
۳.۶۳ ﷼ پیاز
۳.۹۶ ﷼ کاهو
۲.۱۲ ﷼ آب

 

خدمات عمومی

هزینه خدمات آب، برق و گاز در عربستان حداقل 350 ریال در ماه برای هرخانوار  است. در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید هزینه برق به صورت نجومی بالا می رود. هزینه ی ارتباطات در عربستان نسبتا بالاست. برای مثال، 10 گیگا بایت اینترنت 5G در عربستان بین 110 تا 350 ریال قیمت دارد.

دستمزد کارگران و کارمندان

 حداقل دستمزد رسمی برای افراد شاغل در بخش خصوصی وجود ندارد. با این حال، بخش دولتی دارای حداقل دستمزد ۳۰۰۰ ریال سعودی است و گکفته می شود این رقمها در بخش خصوصی تا 30درصد از این رقم بالاتر است. در سال2024 به حداقل دستمزدها 3درصد اضافه شده است.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما