نه حراج سکه قیمتها را شکست، نه ماه رمضان بازار طلا را آرام کرد/ قیمتها غیرقابل پیش بینی شد

محمد کشتی‌آرای معتقد است بازار طلا و سکه غیر قابل پیش‌بینی شده است .

نه حراج سکه قیمتها را شکست، نه ماه رمضان بازار طلا را آرام کرد/ قیمتها غیرقابل پیش بینی شد

به گزارش اقتصاد 100، افزایش شدید قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال گذشته، در سال جدید نیز تداوم پیدا کرد و قیمت هر گرم طلا از مرز سه میلیون و دویست هزار تومان نیز عبور کرده است.

 براساس این گزارش سقف‌شکنی قیمت سکه نیز در این دوره زمانی سبب شده است بازار سکه با التهاب جدی روبرو باشد و حتی فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز تاثیری در فروکش هیجان این بازار نداشته باشد.

محمد کشتی‌آرای ، فعال بازار طلا و سکه و نائب رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با اقتصاد 100 درباره وضعیت حاکم بر این بازار گفت: به نظرم بازار با پیچیدگی بالایی روبروست. از یک سو حباب موجود در بازار سکه نشان از عدم تعادل در عرضه نسبت به تقاضا دارد و از سوی دیگر شیوه حراج سکه و ربع سکه نیز نتوانست معادلات را در این بازار دستخوش تغییر کند .

 او گفت: پیش از این تنها دو فاکتور قیمت در بازار را تعیین می‌کرد. یکی بهای طلای جهانی و دیگری بهای ارز در داخل کشور اما معادلات در شرایط فعلی به حدی پیچیده است که نمی‌توان قیمت طلا و سکه را پیش‌بینی کرد.

 وی گفت: فاکتورهای تعیین کننده قیمت ارز خارج از معادلات اقتصادی قرار دارد و در نتیجه قیمت سکه و طلا نیز با سیاست گره خورده است.

 وی با تاکید بر این مساله که بازار مصنوعات طلا و سکه با رکودی جدی روبروست گفت: مردم طلاهایی در وزن بسیار اندک می‌خرند، حتی برای سرویس عروس و داماد ترجیحشان خرید نیم ست سبک است و در نتیجه صنعت طلاسازی با نبود مشتری مواجه است .

 به گفته وی عمده خریداران را کسانی تشکیل می‌دهند که قصد سرمایه‌گذاری دارند  طلای آب شده یا دست دوم خریداری می‌کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما