قیمت آپارتمان در ارزان‌ترین منطقه تهران باورنکردنی شد/ فقرا هم میلیاردر شدند

مرکز آمار متوسط قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران را اعلام کرد.

قیمت آپارتمان در ارزان‌ترین منطقه تهران باورنکردنی شد/ فقرا هم میلیاردر شدند

 به گزارش اقتصاد 100، منطقه 18 شهرداری تهران که از محله‌های 17 شهریور، بهداشت، تولید دارو، فردوس، خلیج فارس شمالی و جنوبی، شادآباد، شمس آباد، شهرک امام خمینی، شهید رجایی، صاحب الزمان، شادآباد، صادقیه، ولیعصر شمالی و جنوبی، یافت آباد شمالی و جنوبی تشکیل شده، ارزان‌ترین منطقه تهران است . این منطقه که البته مطقه‌ای فقیرنشین تلقی شده و سطح زندگی ساکتانش به هیچ روی بالا نیست، هم با گرانی مسکن ، رشد بی محابای قیمت را شاهد است .

 بنا بر اعلام مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن در این منطقه فقیرنشین به 45 میلیون و 310 هزار تومان به ازای هر متر مربع رسیده است . این رقم بسیار بالا برای کسانی که در این محدوده سکونت دارند، طبیعتا امکان خرید خانه را از طبقه‌ای که زندگی در این محدوده را به جان می‌خرند نیز از میان می‌برد .

 دومین منطقه ارزان تهران نیز با متوسط قیمت 47 میلیون و 194 هزار تومان روبروست. به عبارت دیگر ساکنان مولوی و دروازه‌غار و ... نیز حالا با قیمت‌هایی در این محدوده برای ملک روبرو هستند .

 برآوردها نشان می‌دهد فاصله خانه‌اولی‌ها با خرید مسکن دستخوش افزایش بسیار شدیدی شده که این اتفاق می‌تواند منجر به فقیرتر شدن مردم شود.

با قیمت‌های رسمی اعلامی از سوی مرکز آمار خرید یک واحد پنجاه متری در فقیرنشین‌ترین مناطق تهران هزینه‌ای بیش از دو میلیارد و دویست و شصت میلیون تومان در بردارد. به عبارت دیگر رشد تورم در حدی تکان دهنده است که حتی فقیرترین مردمان در ایران نیز میلیاردر هستند و برای انکه مالک یک آپارتمان در بی امکانات ترین منطقه تهران شوند باید بیش دو میلیارد تومان پول داشته باشند.   

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما