1403، سال طوفان مالیاتی برای مردم؛

دولت چگونه از صاحبان رمز ارز مالیات می گیرد؟ / تکذیب معافیت مالیاتی مشاغل خانگی !

اقتصاد 100 - فرشید رستگار؛ مدرس و مشاور مالیاتی درباره تجاری شدن حساب های بانکی و دریافت مالیات از این حساب های گفت: حساب تجاری حسابی است که در پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی اعلام شده است و سایر حساب ها غیرتجاری محسوب می شود؛ مقرر شده است که افرادی با حساب های غیرتجاری که در حال انجام درآمدزایی هستند شناسایی و مالیات آنها دریافت شود.

دولت چگونه از صاحبان رمز ارز مالیات می گیرد؟ / تکذیب معافیت مالیاتی مشاغل خانگی !

رستگار در بخش دیگری از گفتگو خود با اقتصاد 100 گفت: پارسال اگر تراکنش ها در ماه به اندازه 100 عدد به ارزش 35 میلیون تومان باشد، حساب تجاری محسوب خواهد شد؛ اما برای سال آینده هنوز مشخص نیست که بانک مرکزی چه ساز و کاری در نظر خواهد گرفت و اثبات غیر درآمدی بودن حساب با مودی مالیاتی است.

رستگار با اشاره به اینکه هر فرد در کشور برای حساب های بانکی با توجه به شغل خود سقفی دارد، توضیح داد: در صورتی که از سقف در نظر گرفته شده عبور کنید با شما ارتباط خواهند گرفت تا برای این افزایش گردش حساب توضیحات لازم را ارائه کنید.

این مشاور مالیاتی درباره حساب های مشاغل خانگی نیز گفت: هم اکنون نیز مشاغل خانگی معاف نیستند و اگر سازمان امور مالیاتی از شغلی مالیات نمیگیرد دلیل بر معافیت آن نیست بلکه آن را رصد نکرده است.درباره مالیات بر عملکرد سازمان مالیاتی تا 5 سال امکان مرور زمان دارد و این زمان برای مالیات بر ارزش افزوده مرور زمان وجود ندارد و تا بیش از 50 سال قبل امکان بررسی دارد.

او درباره مالیات برای خودروهای لوکس نیز اظهار کرد: امسال خودروهای بالای 3 میلیارد لوکس محسوب می شوند و این 3 میلیارد که در قانون امده قیمت روز خودرو نیست بلکه سازمان امور مالیاتی یک بخشنامه ای به صورت سالانه در قالب فایل PDF منتشر می کند که تمام خودروهای تولیدی و وارداتی و قیمت آنها در آن درج شده است و به مراتب از قیمت بازار پایین تر است و مالیات باید بر اساس این فایل پرداخت شود.

رستگار در راستای مالیات بر رمز ارزها نیز گفت: اگر با صرافی های رمز ارز داخلی کار شود آن صرافی موظف است اطلاعات معاملاتی این شخص را به سازمان اعلام کند و اگر این کار را نکند صرافی مسئول است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما