اختصاصی اقتصاد 100/ عضو هیأت رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

ضعف مدیریت اقتصادی دولت رئیسی باعث این وضعیت شده /با کسری بودجه و کاهش تولید،معلوم است که گرانی ایجاد می شود

اقتصاد100-عضو هیأت رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در مورد افزایش قیمت درسال آینده گفت: وقتی کسری بودجه داریم و تولیدی در کارنیست معلوم است که افزایش قیمت و تورم خواهیم داشت و این یک حساب دودو تا چهار تای ساده است.

ضعف  مدیریت اقتصادی دولت رئیسی باعث این وضعیت شده /با کسری بودجه و کاهش تولید،معلوم است که گرانی ایجاد می شود

 

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:ضعف مدیریت در سیستم اقتصادی دولت باعث شده که امروز به وضعیت افتادیم.

این نمایده منتخب دوره دوازدهم مجلس تصریح کرد:دولت طی چند ماهه اخیرتولید را سرکوب کرد تا تورم را کاهش بدهد ،سرکوب تولید برای کشور خطرناک است و دولت باید مسیر خود را تغییر بدهد و از نقدینگی مردم  در راستای افزایش تولید استفاده کند تا بازار را کنترل کند.

نماینده رشت با اشاره به اینکه باروش فعلی دولت نمی توان کاری کرد تاکید کرد:وقتی دلار نرخ 60هزار تومان را رد می کند  حتما به همراهش تورم و گرانی  خواهد آمد واین عادی است،بسیاری از مواد اولیه ما مثل دارو از خارج کشور تامین می شود،درنتیجه وقتی نرخ دلار بالا می رود به همان نسبت قیمت ها درداخل کشور افزایش می یابد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در پاسخ به اینکه افزایش حقوق صورت گرفته برای سال آینده چه نتیجه ای برای مردم داشته گفت: هیچ، دولت باید مسیر اقتصادی خود را عوض کند، و تا زمانی که روش خود را تغییر ندهد چنین گرفتاری هست.

منتخب دوره دوازدهم مجلس افزود:معتقدم مجلس باید با دولت تعارفی نداشته باشد و بخش وسیعی از خدمات را به بخش خصوصی واگذار کند ،آب وبرق و گاز و تلفن را می تواند به بخش خصوصی بدهد و مالیاتش را بگیرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما