اختصاصی اقتصاد 100/نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه

دولت اگر بخواهد، می تواند تورم را کنترل کند

اقتصاد 100-نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص افزایش قیمت ها وکنترل تورم درسال آینده گفت: پیشگو نیستم ولی اعتقاد دارم اگر دولت بتواند شرکت های دولتی خود را کنترل، وازبخش نظارتی استفاده کند کنترل تورم،کار سختی نیست.

دولت اگر بخواهد، می تواند تورم را کنترل کند

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار و منتخب دوره دوازدهم مجلس افزود: بخش نظارتی دولت باید قوی عمل کند و به راحتی تسلیم نشود،وقتی حقوق ها 20 درصد افزایش می یابد دولت نباید اجازه دهد که کالایی در طول سال ، بالای این رقم افزایش قیمت پیداکند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت به معنی کاهش توان خرید مردم است تصریح کرد: انسجام مدیریتی در دولت می تواند نقش موثری در کنترل قیمت ها داشته باشد ضمن اینکه با افزایش بعد نظارتی نباید اجازه داده شود شرکت هایی که از منابع دولتی استفاده می کنند قیمت ها را بالا ببرند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون برنامه وبودجه در خصوص نقش مجلس در مورد کنترل گرانی خاطر نشان کرد: مجلس تا جایی می تواند به یک وزیر تذکر بدهد و با استیضاح وزیر دیگری را بیاورد لذا بهتر است هیات دولت قوی کار کند که اجازه ندهد شرکت ها در فصول مختلف افزایش قیمت داشته باشند.

نماینده رودبار در مجلس یازدهم در مورد اختلاف نظر نمایندگان با دولت گفت:مجلس یازدهم تلاش کرد به لوایحی که از سوی دولت ارائه می شود کمک کند وآنرا بپذیرد یقینا در مجلس دوازدهم نیز این سیاست ادامه خواهد یافت اما باید ریل گذاری ها به درستی صورت گیرد.

گودرزوند تاکید کرد:اعتقاد دارم دولت باید نظرات کارشناسی مجلس را بپذیرد چون مسئولیت تصویب مصوبات در اختیار نمایندگان است و آنان هستند که ارتباط مستقیم در نقطه به نقطه کشور با مردم دارند و درارتباط با ملت و معیشت آنان هستند بنابراین دولت در همکاری با مجلس  باید بخش اقتصادی خود را تقویت کند.

منتخب دوره دوازدهم مجلس در مورد چالش احتمالی خانه ملت با دولت گفت:مجلس توصیه های میدانی و نظرات خود را که سلیقه ای نیست مطرح می کند چون نمی خواهد با دولت وارد درگیری شود و اصل را بر تعامل وهمکاری می گذارد البته دولت نیزباید همکاری و تعامل داشته باشند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما