درآمد سرانه ایران در بین بیست کشور آسیایی/ پردرآمدترین کشورهای آسیایی را بشناسید

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران در نوشتاری در یکی از شبکه‌های اجتماعی به وضعیت درآمد سرانه‌ی ایران در قیاس با سایر کشورهای آسیایی پرداخت.

درآمد سرانه ایران در بین بیست کشور آسیایی/ پردرآمدترین کشورهای آسیایی را بشناسید

 به گزارش اقتصاد 100، حسین سلاح‌ورزی در شبکه‌ی ایکس جدولی از وضعیت درامد سرانه کشورهای آسیایی منتشر کرد. در این جدول که بر پایه‌ی آمارهای ارائه شده از سوی بانک جهانی تدوین شده است، سنگاپور و قطر بیشترین درامد سرانه را دارند. درآمد سرانه این دو کشور بالاتر از 60 هزار دلار است.

 ژاپن با 36 هزار دلار درامد سرانه پنجمین کشور پردرآمد آسیایی است و کره جنوبی که در سال‎ها اخیر توانسته است به جرگه‌ی کشورهای صنعتی وارد شود نیز با 33 هزار دلار درآمد سرانه ششمین کشور پردرآمد آسیایی محسوب می‌شود. ایران در بین بیست کشور، رتبه نوزدهم از منظر درآمد سرانه را به دست آورده است. نکته جالب اینجاست که چین، یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان با درآمد سرانه یازده هزار دلاری رتبه‌ی سیزدهم را از آن خود کرده است.

IMG_2304

سلاح‌ورزی در این پست نوشته است: کشور یکی از بدترین وضعیت‌های درآمد سرانه در میان کشورهای آسیایی را دارد و این نه دستپخت یک دولت و دو دولت، بلکه محصول دهه‌های متمادی حکمرانی بد است. ‌ایران ۵۰سال وقت لازم دارد تا به وضعیت ۵۰سال پیش خود برسد!

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما